اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بازسازی و نوسازی ۱۲۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان یکی برنامه‌هایی که در ارتباط با کاهش هدررفت آب در حوزه آب شرب تنظیم شده این شرکت را احداث یک‌هزار و ۲۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و معین آن قرارگاه خاتم الانبیا (ص) خبر داد.

بازسازی و نوسازی ۱۲۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، ایرج حیدریان با بیان اینکه ۹۴ درصد منابع تامین آب شرب در استان گلستان از منابع زیرزمینی است و بیشتر از استاندارها است، اظهار کرد: پتانسیل منابع آب استان ۲ میلیارد و ۴۸۵ میلیون مترمکعب است که ۵۰ درصد آن سطحی و ۵۰ درصد منابع آب زیرزمینی می‌باشد که ۹۴ درصد از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در طرح جامع آب استان تلفیق منابع آب زیرزمینی و سطحی یکی از کارهایی است که به لحاظ پدافندی باید اتفاق بیفتد لذا از استانداردهای تعیین شده هم بیشتر است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و راهکارهایی که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای در حال برنامه‌ریزی است بتوانیم استان را از حالت تک‌منبعی که آب‌های زیرزمینی می باشد، خارج کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با بیان اینکه مشکلات کمبود آب شرب در استان وجود دارد افزود: امیدواریم با تقویت منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل سدهای در دست‌اقدام از جمله سد «نرماب» حدود ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش قرار دهیم.

حیدریان بیان داشت: در راستای کاهش هدررفت آب ، اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع آب شرب در شهرها و روستاهای استان در دستور کار قرار دارد و با پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان امیدواریم بتوانیم ردیف ملی برای این موضوع اختصاص دهیم و منابع مطمئن و پایداری را تامین کنیم.

* آبرسانی و پایداری آب شرب ۴۳۲ روستای استان گلستان آغاز شد

وی برنامه‌هایی که در ارتباط با کاهش هدررفت آب در حوزه آب شرب تنظیم شده را احداث یک‌هزار و ۲۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع بیان کرد و افزود: با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و معین آن قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بازسازی و نوسازی خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای استان صورت می‌گیرد و امیدواریم بتواند در هدررفت آب شرب موثر باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: با امضای قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) که با هدف آبرسانی به روستاهای محروم کشور انجام شد، آبرسانی و پایداری آب شرب ۴۳۲ روستای استان گلستان آغاز شده است.

* اجرای طرح بزرگ پروژه‌های محرومیت‌زدایی آبرسانی به ۴۳۲ روستای استان گلستان

حیدریان با اشاره به اینکه از ۱۰ هزار روستای کشور، ۴۳۲ روستا در قالب طرح بزرگ پروژه‌های محرومیت‌زدایی آبرسانی به استان گلستان تعلق دارد، گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال و به منظور رفع تنش آبی و تأمین آب پایدار در سطح روستاهای استان، طی مدت ۳۰ ماه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از پروژه‌های محرومیت‌زدایی وزارت نیرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در سطح کشور یاد کرد و گفت: توسعه خدمات آبرسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور به ‌ویژه روستاهای محروم و کم‌برخوردار استان گلستان مورد توجه دولت است.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول