اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

راه اندازی فرهنگسرای محمودآباد نمونه بعد از ۳ سال تعطیلی/ حذف چمن و کاشت درختان مثمر و سازگار با اقلیم

شهردار محمودآباد نمونه از راه‌اندازی فرهنگسرای این شهر پس از سه سال خبر داد و گفت: حذف چمن و کاشت درختان مثمر و سازگار با اقلیم به جای آن در حال اجراست.

راه اندازی فرهنگسرای محمودآباد نمونه بعد از ۳ سال تعطیلی/ حذف چمن و کاشت درختان مثمر و سازگار با اقلیم

مهدی بهشتی مقدم در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به انعقاد قرارداد برای بخشی از پروژه‌های عمرانی شهر محمودآباد نمونه و آغاز عملیات اجرایی برای پروژه‌ها از هفته گذشته و انعقاد برخی پروژه‌ها در مرحله انجام اظهار کرد: برای احداث پیاده‌روهای جدید و اصلاح پیاده‌روهای شهر قرارداد منعقد شده و زمین‌های خاکی تسطیح و موزاییک کاری شود و برای تردد شهروندان یکدست باشد.

وی با اشاره به خارج بودن آرامستان از شهر محمودآباد نمونه و احداث سایه‌بان حدود ۲۰۰ مترمربعی و سنگ‌فرش برای اقامه نماز میت و اصلاح ورودی و ایجاد باغچه و جدولگذاری آرامستان افزود: ورودی آرامستان به مساحت ۴۰۰ متر مربع و داخل آن به مساحت ۲۰۰ متر مربع سنگفرش شده و با نظم بخشی و ساماندهی قبور که به شیوه سنتی و نامنظم احداث شده، ساخت قبور جدید در دستور کار قرار می‌گیرد. 

شهردار محمودآباد نمونه با بیان اینکه شهر فاقد مبلمان شهری است، ادامه داد: در معابر اصلی و مقابل اماکن عمومی ۱۰۰ نیمکت نصب می‌شود و برای آسفالت به میزان ۳۰۰۰ تن برای معابر و خیابان ها و ۱۰۰۰ تن آسفالت برای لکه‌گیری و ایجاد سرعت گیر در دستور کار قرار گرفته و قرارداد آن منعقد شده و زیرسازی و آسفالت معابر زیر ۵۰ تا ۶۰ درصد را تکمیل می‌کنیم.

 بهشتی مقدم به قدمت ۲۰ ساله ساختمان شهرداری محمودآباد نمونه و کوچک بودن فضای این مکان اضافه کرد: توسعه این ساختمان به مساحت حدود ۵۰۰ متر مربع در دستور کار قرار دارد که در طبقه دوم ساختمان فعلی احداث می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با گرمایش زمین و مصرف بهینه آب، حذف چمن اجرایی می‌شود که از حیاط شهرداری به مساحت حدود ۴۵۰ متر مربع این مهم آغاز شده و به جای آن از درختان کم آب بر و مثمر همچون بادام کاشته شده که در شهر هم اجرایی می‌شود. 

طبق اذعان این مسئول؛ بیش از ۸۰ درصد فضای سبز شهر محمودآباد نمونه با آب شرب آبیاری می‌شود که با اجرای طرح کاهش آبیاری با آب شرب، با سفارش منبع هوایی و انتقال چاه آب از شمال به جنوب شهر در این منبع، میزان استفاده از آب شرب برای فضای سبز را به ۵۰ درصد می‌رسانیم.

شهردار محمودآباد نمونه با اشاره به تعطیلی سه ساله فرهنگسرای این شهر به دلایل مختلف و راه‌اندازی آن با اصلاح اقدامات عمرانی انجام شده، افزود: با واگذاری مجوزهای لازم، گروه‌های فرهنگی در تابستان به برگزاری انواع کلاس‌های فرهنگی، هنری و آموزشی می‌پردازد و از سالن فرهنگسرا هم به عنوان سینمای موقت استفاده خواهد شد.

گفتنی است؛ ۲۳ سال از شهر شدن محمودآباد نمونه گذشته و این شهر در حال حاضر حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول