اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت حرکت شهرداری های استان قزوین به سمت ایجاد درآمد پایدار

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین بر لزوم تلاش شهرداری های استان برای ایجاد درآمد پایدار با تکیه بر شناسایی ظرفیت های توسعه ای بومی و محلی واقع در محدوده و حریم شهرها تاکید کرد.

ضرورت حرکت شهرداری های استان قزوین به سمت ایجاد درآمد پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن اسماعیلی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی هدفمند شهرداری ها در مسیر ارائه خدمات به شهروندان، اظهار کرد: رشد روز افزون شهرنشینی، هزینه شهرداری ها را با افزایش مواجه کرده و از طرفی اتکای بیش از حد منابع شهرداری ها به جرائم و عوارض موجب عدم پایداری در تامین منابع مالی و در نتیجه کمبود اعتبارات برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را در پی دارد و همین موضوع اجرای اکثر طرح ها و برنامه های شهری را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

وی گفت: افزایش حجم زیاد تقاضا برای خدمات شهری، شرایط کار برای متولیان امور شهری را در این شرایط دشوار کرده و بر همین اساس امروزه توجه به راهکارهای فعال برای تامین منابع مالی جدید برای شهرداری ها بیش از پیش احساس می شود.

اسماعیلی اضافه کرد: هرچند منابع مالی شهرداری ها به شکل های مختلف قابل حصول است اما همه آنها از خصوصیات درآمدهای پایدار برخوردار نبوده و شهرداری ها نیازمند منابع جدید پایدار، مستمر و قابل وصول هستند تا بتوانند پاسخگوی هزینه‌های رو به تزاید خود باشند.

مدیرکل  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین تصریح کرد: تجربه شهرداری های پیشرو در زمینه شیوه کسب درآمد و تامین هزینه های شهر حاکی از انجام مطالعات گسترده در زمینه های دستیابی به راهکار های کارآمد برای تامین منابع درآمدی جدید است.

وی گفت: به منظور برون رفت از وضع موجود، شایسته است تا ظرفیت های محلی موجود در محدوده و حریم شهر برای ایجاد درآمد پایدار را شناسایی و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی در حوزه های بودجه و سرمایه گذاری اقدام لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول