اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ثبت 71 هزار و 254 ولادت با نام مبارک امام رضا (ع) در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال 71 هزار و 254 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک حضرت رضا(ع) و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند که به طور تقریبی 15درصد جمعیت مردان می باشد.

ثبت 71 هزار و 254 ولادت با نام مبارک امام رضا (ع) در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی ثبت احوال خراسان شمالی، علی زاهدی‌نیا‌، مدیرکل ثبت احوال استان اظهارکرد: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۵۰۰ هزار و ۸۵۳ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۶ هزار و ۳۲ نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی گفت: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۷۱ هزار و ۲۵۴ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک حضرت رضا(ع) و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اندکه بطور تقریبی ۱۵ درصد جمعیت مردان می باشد.  

مدیرکل ثبت احوال استان افزود: نام مبارک رضا و ترکیبات آن در سال ۱۴۰۰ دارای فراوانی ۳۳۴ مورد می باشد.

وی ادامه داد: طی ۲ ماهه سال جاری تعداد ۲ هزار و ۲۴۲ واقعه ولادت در خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۶۲ نفر با نام مبارک رضا و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

گفتنی است، پنج نام منتخب مردان نیز در سال ۱۴۰۰ به ترتیب امیرعلی، محمد، آریا، علی و امیرحسین می باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول