اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ثبت ۵۸ هزار و ۹۳۴ نام حسین در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی، گفت:با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۵۸ هزار و ۹۳۴ نفر از ابتدای تأسیس ثبت احوال استان به نام حسین و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده‌اند.

ثبت ۵۸ هزار و ۹۳۴  نام حسین در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی زاهدی‌نیا در جزئیات خبر، اظهار کرد: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۴۹۷ هزار و ۳۰۹ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۲ هزار و ۵۲۳ نفر را زنان تشکیل می‌دهند که ۱۲ درصد از مردان استان به نام مبارک امام حسین(ع) نامگذاری شده اند.

وی گفت: ۱۵ هزار و ۹۴۷ ولادت نیز با نام مبارک عباس و ترکیبات آن در استان نامگذاری و ۲۲ هزار و ۳۷۵ نفر هم از ابتدای تأسیس ثبت احوال استان به نام مبارک زینب و ترکیبات آن است.

مدیر کل ثبت احوال استان خراسان شمالی ادامه داد: طی چهار ماهه سال جاری تعداد ۴ هزار و ۶۲۳ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۴۷ نفر از این تعداد با نام مبارک حسین و ۲۸ نفر نیز با ترکیبات آن نامگذاری شده اند. 

وی افزود: پنج نام منتخب مردان نیز در سال ۹۹ به ترتیب امیرعلی ، محمد، آریا ، امیرحسین و علی و در چهار ماهه سال ۱۴۰۰ نیز امیرعلی، علی ، محمد، آریا و حسین می باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه‌های دینی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول