اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ثبت 59 هزار و 136 ولادت با نام مبارک «حسین» در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال 59 هزار و 136 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک حسین و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند.

ثبت 59 هزار و 136 ولادت با نام مبارک «حسین» در خراسان شمالی

علی زاهدی‌نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، ضمن تبریک مناسبت فرا رسیدن ایام شعبانیه و ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) اظهارکرد: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در خراسان شمالی، تعداد ۴۹۹ هزار و ۶۲۷ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۴ هزار و ۸۱۹ نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی گفت: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۵۹ هزار و ۱۳۶ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک حسین و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: به عبارت دیگر حدود ۱۲ درصد از مردان استان به نام مبارک امام حسین(ع) نامگذاری شده اند.

زاهدی نیا بیان داشت: طی ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۸۷۸ واقعه ولادت در خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۱۲۷ نفر از این تعداد با نام مبارک حسین و ۳۲۶ نفر نیز با ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

وی ادامه داد: ۵ نام منتخب مردان نیز در سال ۹۹ به ترتیب امیرعلی، محمد، آریا، امیرحسین و علی و در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ نیز امیرعلی، محمد، آریا، علی و امیرحسین می باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

مدیرکل ثبت احوال استان افزود: جمعیت کل استان تا پایان ۱۱ ماهه سال جاری، ۹۹۴ هزار و ۴۴۶ نفر می باشد.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول