اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی قطعاً بی‌پاسخ نمی‌ماند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: شهید صیادخدایی از رزمندگان مدافع حرم حیات بابرکت خود را با اخلاص و مجاهدانه در راه دفاع از امنیت و ارزش‌های اسلامی سپری کرد و ترور این رزمنده توسط دشمنان که نشان از عجز و ناتوانایی دشمنان در برابر اقتدار انقلاب اسلامی است، قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند.

توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی قطعاً بی‌پاسخ نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: رزمندگان اسلام در عملیات دفاع مقدس با تمرین ما می‌توانیم حماسه‌های بزرگی از جمله آزادی خرمشهر خلق کردند و امروز با الگوگیری از فتح خرمشهر می‌توان دستاوردهای زیادی خلق کرد و لذا ضرورت دارد حماسه‌هایی همچون فتح خرمشهر برای جوانان به خوبی تبیین شوند.

وی با اشاره به شهادت سرتیپ دوم پاسدار صیاد خدایی افزود: شهید صیادخدایی از رزمندگان مدافع حرم حیات بابرکت خود را با اخلاص، گمنامانه و مجاهدانه در راه دفاع از امنیت و ارزش‌های اسلامی سپری کرد و ترور این رزمنده توسط دشمنان که نشان از عجز و ناتوانایی دشمنان در برابر اقتدار انقلاب اسلامی است، قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته از دل سختی‌ها، تهدیدات و تحریم‌های ناجوانمردانه بزرگترین فرصت‌ها را به دست آورده و میدان نبرد را به میدان جهاد تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: با تکیه بر آموزه‌های قرآنی، نعمت ولایت فقیه، مردمی همیشه در صحنه و الگوی مقاومت در طول ۴۳ سال گذشته بر دشمنان غلبه کردیم و الگوی حرکت ملت ایران در گام دوم خودکفایی و حرکت به سمت قوی شدن در همه ابعاد است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به شهادت شهید احسان قدبیگی از نخبگان صنعت دفاعی گفت: شهید اقتدار و صنعت دفاعی دانشمند جوان احسان قدبیگی از افتخارات استان مرکزی است و در میدان جهاد علمی و دانش و پژوهش حماسه‌های بزرگی خلق کرد و هردو شهید بزرگوار این روزها، از پیروان مکتب شهید سلیمانی بودند که راه حاج قاسم را ادامه دادند و برای کشور اقتدارآفرینی، عزت و سربلندی خلق کردند که یاد و خاطر این دو شهید عزیز را گرامی می‌داریم.

کریمی یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری را احصای گنج دفاع مقدس و نهادینه‌سازی کردن آن خواند و افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در طی ۷ سال گذشته اقدامات و زیرساخت‌های خوبی انجام شده و با توجه به تأکیدات رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره فعالیت‌ها در گام دوم باقوت ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اصل فعالیت‌های کنگره بر مسئله تبیین بنا شده بود که برگزاری اجلاسیه های تخصصی در این راستا انجام شد که ۱۹ اجلاسیه در گام اول برگزار شد و در گام دوم فعالیت‌های تخصصی اجلاسیه ها ادامه پیدا کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: پای کار آوردن ظرفیت‌ها و مشارکت مردمی، میدان دادن به جوانان و تحقق مشارکت، هم‌افزایی درون استانی و تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی از ویژگی‌های مهم کنگره در گام اول است که باید در گام دوم تقویت شوند.

کریمی بیان کرد: کنگره شهدای استان مرکزی در گام اول رتبه برتر در کشور کسب و در بسیاری از حوزه‌های مهم الگوهای موفق ارائه کرد و امروز به استان‌های دیگر تجربیات خود را منتقل می‌کند،

وی اضافه کرد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره شهدای استان شروع فصل جدیدی از فعالیت در حوزه ایثار و شهادت است و همه باید در راستای تحقق منویات ایشان گام برداریم چراکه کنگره شهدای استان متعلق به مردم استان است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: با توجه به نقش چشمگیر استان مرکزی در دفاع مقدس باید همه توان برای تبیین این نقش پای کار بیاید.

کریمی با اشاره به برگزاری اجلاسیه های دوم کنگره گفت: در دستور قرار گرفتن اجلاسیه های دوم تخصصی نشان از فعال بودن کارگروه‌های ستاد کنگره و اهمیت تبیین نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس است که خوشبختانه بعد از برگزاری موفق دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون اجلاسیه های تعاون و سنگرسازان بی‌سنگر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه تعاون بیان کرد: نقش تعاون در دفاع مقدس بسیار چشمگیر است چراکه در آن شرایط همواره یاور رزمندگان و خانواده آنها بود و روح معنوی حاکم در تعاون اثرگذاری بسیاری به فعالیت‌های آنها می‌داد و لذا تبیین نقش تعاون یک ضرورت مهم است و جوانان در کنار رزمندگان و پیشکسوتان باید این رسالت مهم را به خوبی انجام دهند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی تحت عنوان هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین اقدامات کنگره شهدای استان است که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی انجام شد که یکی از آنها تحویل ۲۰۰ مسکن محرومین و اهدای ۳۵۰ سری جهیزیه بود و در سال جاری تاکنون بیش از ۱۱۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی به بهره‌برداری رسیده و نهضت خدمت‌رسانی همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.

کریمی خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به مردم و ولی‌نعمتان یکی از رویکردهای کنگره شهدای استان مرکزی در گام دوم است که در کنار سایر فعالیت‌های تبیینی و تبلیغی انجام‌ می‌شود و مسیر خدمت به مردم مستحکم و استوار حرکت می‌کنیم چراکه اعتقاد داریم از مهمترین مؤلفه‌های سیره شهدا خدمت به مردم و رفع مشکلات است.

برگزاری دومین اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر در نیمه دوم خردادماه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز با اشاره به نقش رزمندگان جهاد در دوران دفاع مقدس گفت: سنگرسازان بی‌سنگر یکی از ارکان موفقیت رزمندگان در دفاع مقدس بودند و ما امروز با تکیه بر رزمندگان سنگرسازان بی‌سنگر در مسیر خدمت صادقانه به مردم و رفع مشکلات گام برمی‌داریم.

علی صفری بیان کرد: در هفته جهاد کشاورزی سال جاری برنامه‌های متنوعی در دستور کار قرار گرفته که با محوریت دومین اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر برگزار خواهد شد و کلنگ‌زنی یادمان شهید گمنام و افتتاح پروژه‌ها در روز اجلاسیه از دیگر برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: دومین اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر ازسری اجلاسیه های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با شعار فرهنگ و مدیریت جهادی راهگشای گام دوم انقلاب در نیمه دوم خردادماه در اراک برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با تأکید بر اینکه زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از ضرورت‌های مهم است، گفت: امروز سازمان جهاد کشاورزی با تکیه بر فرهنگ ایثار، جهاد و ازخودگذشتگی برای اجرای مأموریت‌ها تلاش می‌کند و گام برداشتن در میدان جنگ اقتصادی نیازمند روحیه جهادی، ایثار و ازخودگذشتگی است.

صفری خاطرنشان کرد: استان مرکزی در برگزاری اجلاسیه ها و کنگره شهدای استان بسیار موفق عمل کرده و استفاده از تجربیات ارزشمند اجلاسیه ها در دستور کار دومین اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول