اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بی‌اعتمادی بزرگترین سم برای پیشرفت کشور است

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه یکی از دلایل ناامیدی مردم این است که سطح انتظارات و توقعات با برنامه‌ها فاصله دارد گفت: این ناامیدی و بی‌اعتمادی بزرگترین سم برای پیشرفت کشور است و هر جامعه را با درصد نه چندان زیاد هم می‌تواند نابود کند.

بی‌اعتمادی بزرگترین سم برای پیشرفت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی با بیان اینکه این سازمان قضایی جایگاه ویژه‌ای دارد اظهار کرد: سازمان هم وظیفه نظارت بر یکی از بخش‌های مهم کشور و هم رسیدگی به جرائم خاصی که در نیروهای نظامی و انتظامی اگر رخ دهد را دارد و چون بازتاب آن به امورات جاری مردم در همه شئون اجتماعی برمی‌گردد، جایگاه خاصی دارد بنابراین برای ما هم در استان این جایگاه قابل تقدیر و تکریم است

وی افزود: وظیفه خود می‌دانیم در کنار باقی اجزای اداری استان به صورت ویژه در کنار سازمان قضایی نیروهای مسلح باشیم، سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی جزو مجموعه‌های کم‌حاشیه در کشور بوده است.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: مرکزی جزو استان‌های پرجمعیت نیست اما ظرفیت‌های ویژه‌ای چه در بخش اقتصادی و صنعتی و چه بخش‌های اجتماعی و نخبگی دارد که به نقلی بیش از ۲۵ درصد مشاهیر و نخبگان در این استان است.

مخلص‌الائمه یادآور شد: روستایی در استان وجود دارد که زمانی فقط چهار صدراعظم داشته است.

وی اضافه کرد: مرکزی مانند تمام استان‌های کشور مشکلاتی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و... دارد که البته حجم این مشکلات به‌مراتب از ظرفیت‌های استان کمتر و پتانسیل‌ها بر مشکلات غالب است.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: با همدلی و هم‌افزایی بسیار خوب و کم‌نظیری که بین همه ارکان استان چه در حوزه اجرایی و چه در حوزه قضایی و نمایندگان مجلس حاکم است، می‌توانیم چند گام مؤثر در اجرای برنامه تحولی قوه قضاییه و دولت برداریم و بتوانیم مشکلات را تا حد ممکن برطرف کنیم.

مخلص‌الائمه ادامه داد: امیدواریم که با کمک دستگاه قضا کما فی‌السابق استانداری را در اجرای برش‌های استانی سند تحولی دولت همراهی کنند تا در قبال مردمی که مطالبه به حقی دارند انجام وظیفه کنیم.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دیدار با اعضای دولت در سال گذشته بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اعتماد عمومی به نظام آسیب‌دیده و نیاز به ترمیم دارد؛ متأسفانه هم اعتماد و هم امید مردم دچار مسائلی شده که دلایلی هم دارد.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه یکی از دلایل ناامیدی مردم این است که سطح انتظارات و توقعات با برنامه‌ها فاصله دارد ادامه داد: این ناامیدی و بی‌اعتمادی بزرگترین سم برای پیشرفت کشور است و هر جامعه را با درصد نه‌چندان زیاد هم می‌تواند نابود کند.

مخلص‌الائمه گفت: به تعبیر رئیس جمهور بزرگترین پروژه دولت در حال حاضر ترمیم اعتماد عمومی است و قطعاً دستگاه قضا می‌تواند در این راستا نقش مؤثری ایفا کند.

باید خرمشهرهای پیش رو را فتح کنیم

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: جهاد تبیین یکی از مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری است؛ باید تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی و حماسه‌های هویت‌ساز به نسل‌های جوان انتقال دهیم و وگرنه دشمن آن‌گونه که می‌خواهد روایت می‌کند.

 

سردار محسن کریمی با بیان اینکه از زوایای سنت الهی اگر به حوادث نگاه کنیم چند اصل به ما درس می‌دهد، اظهار کرد: در اصل اول تحولات تاریخ قانونمند است و تصادفی نیست؛ دوم قوانین حاکم بر تاریخ یکسان بوده و فرازمانی و فرامکانی است و شاید هر جایی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تاریخ آینه تمام‌عیار برای شناخت عوامل پیروزی و شکست است و باید از تاریخ درس بگیریم افزود: نقش انسان در تحولات تاریخی نقشی اساسی است و فراز و فرود تاریخ بسته به نقش انسان‌هاست و در کنار این خداوند پیروزی را شرطی قرار داده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه همه دیدیم چه شرایطی در ابتدای جنگ تحمیلی داشتیم، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب، وضعیت جبهه، مشکلات تجزیه‌طلبی، جنگ مسلحانه‌ای که منافقین شروع کرده بودند، شرایط سخت بود، در ظاهر همه‌چیز را باخته بودیم، نیروهای مسلح در ابتدا از آمادگی لازم برخوردار نبودند، اما در این شرایط به پیروزی رسیدیم.

کریمی ادامه داد: باید دید چگونه به پیروزی رسیدیم؟! با حرکتی بنی‌صدر حذف شد، جریان انقلابی همه امور را در دست گرفت، ظرفیت‌ها را به میدان آورد و خدا هم پیروزی‌ها را عنایت فرمود.

وی افزود: اگر شرایط امروز سخت است و جنگ اقتصادی دشمن مشکلاتی درست کرده و معیشت مردم هم به خطر افتاده و بخشی از اعتماد مردم آسیب دیده، اگر از جریان ۳۳ ساله لیبرالی و نفوذی خلاصی پیدا کردیم؛ در حال حاضر شرایط به دست نیروهای انقلابی افتاده است و در این وضعیت با وحدت کلمه، کار جهادی و انقلابی و با به کارگیری ظرفیت‌ها انتظار می‌رود در کنار هم با اطاعت از ولی امر مسلمین فرصت را از دست ندهیم و خرمشهرهای پیش رو را فتح کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب می‌گوید در چهل سال اول انقلاب با جهاد انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی، نظامی و جهاد سازندگی، جهاد فرهنگی و جهاد عملی به سطح استراتژیک رسیدیم و قدرت ماندگاری پیدا کردیم اما نباید در این سطح بمانیم.

کریمی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب حرکت تمدنی مبتنی بر سطح ایدئولوژیک است که باید با اقتدار پیش برویم و زمانی اعتماد مردم برمی‌گردد که موفق شویم شعارهای ارزش‌های الهی که حضرت امام  و مقام معظم رهبری  و شهدا دادند و بر این اساس جان خود را کف دست گرفته‌اند در جامعه ساری و جاری کنیم.

وی گفت: علیرغم همه مشکلاتی که دشمن ایجاد کرد اما در اوج اقتداریم، استکبار در مقابل این امت و انقلاب زانو زده است.

مکتبی و عقیدتی بودن مهمترین ویژگی نیروهای مسلح ایران است

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: علت برجستگی نیروهای مسلح ما، موفقیت‌های نظامی، در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته نظامی، اقدامات ارزشمندی که در دوران دفاع مقدس انجام داد و حتی دنیا را به حیرت واداشت، با دست‌های خالی از تجهیزات نظامی نیست؛ اگر پهپاد گلوبال هاوک شکار می‌شود این هم علت برجستگی خاص نیروهای مسلح نیست.

 

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی ادامه داد: مهمترین ویژگی نیروهای مسلح عقیدتی و مکتبی بودن است، مکتبی با عشق همراه است و جان را در طبق اخلاص می‌گذارد تا فدای این مکتب کند.

وی افزود: ولایی بودن و پیرو بودن نایب امام زمان بودن افتخار بزرگ نیروهای مسلح است که در رأس این نیرو یک شخصیت امام بزرگی است که در طول غیبت کم‌نظیر بوده است

به گزارش فارس در این آیین، از خدمات حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی تقدیر و همت محمدی به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول