اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لزوم ایجاد طرح نو در حوزه گردشگری برای صدور فرهنگ اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: باید میراث فرهنگی طرحی نو در حوزه گردشگری تعریف کند که پیش از این در این حوزه وجود نداشته بلکه گردشگری یک جریان سیاسی در جهت تغییر فرهنگ مردم بوده است.

لزوم ایجاد طرح نو در حوزه گردشگری برای صدور فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان، اظهار  داشت: میراث فرهنگی، محیط زیست و وزارت ارشاد به خاطر انواع تغییرهای سیاسی که در کشور در طول این مدت بوده، جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده‌اند.

وی با اشاره به فرمایش امام(ره) مبنی بر اینکه دولت‌ها که عوض می‌شوند سیاست‌ها را عوض نکنند، گفت: سیاست‌های باید براساس قانون اساسی باشند که متأسفانه این موضوع رعایت نشده و این مسائل در رسانه‌های عمومی مطرح بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی چند صد سال بوده که راهگشای جامعه بشری است، آن وقت عده‌ای از شرایط سوء استفاده کرده و می‌گویید ما آمده‌ایم تا فرهنگ مردم را تغییر دهیم، یادآور شد: باید میراث فرهنگی اسلام که بسیار ارزشمند بوده و صدها سال دنیا را اداره کرده از جهات مختلف از جمله عظمت، کرامت انسانی، عفاف، قناعت، متکی بودن به خود، تلاش، رشد و غیره شناسانده شود.

عبادی افزود: در سال‌های گذشته یکی از مصیبت‌های فرهنگی جامعه گردشگرانی بودند که جزو عناصر دشمن بوده که برای ترویج فرهنگ مبتزل خود به صورت هدفمند و بدون رعایت هیچ گونه قانونی می‌آمدند.

وی با گلایه از اینکه وزارت ارشاد نتوانسته وزرات ارشاد اسلامی باشد، اضافه کرد: باید میراث فرهنگی و همه دستگاه‌های فرهنگی از فرصت طلایی در راستای هم‌سویی قوای سه‌گانه با نظام اسلامی و قانون اساسی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه گردشگری قبل از هر چیزی باید حرمت، آداب و کرامت گردشگر حفظ شود، بیان داشت: باید میراث فرهنگی به صورت فنی گردشگری را با توجه به انواع آثاری که وجود داشته تعریف و جزواتی برای معرفی و آگاهی گردشگران نسبت به این عرصه‌ها داشته باشد.

عبادی ادامه داد: فرهنگ مردم و انقلاب قابل تعریف بوده و باید به صورت تخصصی در سطح کشور برای آن جزو تهیه و افراد کارشناس آن را تبیین کنند تا وقت گردشگر با برنامه‌های مفید پر شده و به عنوان مروج این حوزه به دیگران باشد.

وی یادآور شد: گردشگری یک صنعتی بوده که اگر درست به آن عمل شود هم از جهت اقتصادی می‌تواند مهم بوده و بالاتر از آن می‌تواند موقعیت فرهنگی و سیاسی کشور را صادر کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید میراث فرهنگی طرحی نو در حوزه گردشگری تعریف کند که پیش از این در این حوزه وجود نداشته، افزود: شرط اولیه این امر اجرای آنچه در جمهوری اسلامی ایران مطابق با قانون صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی تعریف شده است.

عبادی خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی منطقه مستعدی برای گردشگری بوده که امیدواریم مسئولان مربوطه در استان بتوانند در این حوزه طرح نوی را تعریف کرده و فرهنگ غنی مردم این خطه را صادر کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول