اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

طرح مصوب «بند دره» از اولویت‌های اولیه خراسان‌جنوبی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: به کمک دولت، سازمان میراث فرهنگی استان، به ویژه شهرداری بیرجند و سایر دستگاه‌ها طرح مصوب در دستور کار قرار دارد و جزء اولویت‌های اولیه استان است.

طرح مصوب «بند دره» از اولویت‌های اولیه خراسان‌جنوبی است

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به سرفصل عملیات اجرایی در پروژه بند دره بیرجند، اظهار داشت: در این مکان محل کاسه سد اجرا شده است.

وی با بیان اینکه پنج عدد برج نوری در این مکان احداث شده است، تصریح کرد: همچنین خاکبرداری و خاکریزی در حدود ۱۸۰ هزار مترمکعب در آنجا انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فرم تکمیلی این طرح شامل احداث رستوران، کافی‌شاپ و سایر فضاهای تفریحی است، یادآور شد: با توجه به برنامه زمان‌بندی شده و اعتباراتی که باید پیش‌بینی شود دولت و استانداری پیگیری این مصوبه و طرح هستند.

عباس‌زاده با بیان اینکه این مکان برای گردشگری مردم مورد نیاز است و بسیار مورد توجه شهر بیرجند هم است، ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به استان جزو پروژه‌های پیش‌بینی و مصوب شده است که به عنوان یکی از پایگاه‌های اساسی هدف گردشگری قرار گیرد.

وی افزود: این طرح تا افق سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی اعتبار شد تا بتوانیم این طرح را تا حدی که مصوب کردیم اجرا کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در بند دره انجام شده و مورد بهره‌برداری مردم قرار گرفته است، اضافه کرد: امسال و سال آینده طرح‌های تکمیلی را در دستور کار داریم.

عباس‌زاده گفت: به کمک دولت، سازمان میراث فرهنگی استان، به ویژه شهرداری بیرجند و سایر دستگاه‌ها طرح مصوب در دستور کار قرار دارد و جزو اولویت‌های اولیه استان است.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های ۹۹ تا سال گذشته ۱۰ تا ۱۲ مورد اقدامات عملیاتی در بند دره انجام شده است، تصریح کرد: اجرای عملیات در این مکان روند کندی ندارد و زیرساخت‌ها در این مکان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زیرساخت‌های اساسی و نیازهای اولیه می‌تواند ارتباط پیدا کند با مالکیت‌هایی که آنجا وجود دارد، یادآور شد: وجود مالکین متعدد و عدم تعیین تکلیف مالکیت اراضی در این مکان وجود دارد.

عباس‌زاده با بیان اینکه بخشی از اراضی مربوط به تعاونی‌های بخش خصوصی است که باید تعیین تکلیف شود، ادامه داد: برخی از اراضی در دست برخی از نهادها و دستگاه‌ها است که باید تعیین مالکیت شود و براساس کاربری گردشگری که اراضی دارد احداث سازه‌های گردشگری را انجام دهند و سبب رونق کار شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از عملیات مورد نیاز ایجاد زیرساخت‌های و زمینه اولیه بهره‌برداری مردم است، افزود: بخش دیگر ارتقای سطح و خدماتی که باید داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مالکیت‌های آنجا بخش خصوصی است، اضافه کرد: بخش خصوصی باید براساس مالکیت خود آنجا بهره‌برداری گردشگری را انجام دهد و بند دره آماده جهش یک مکان تفرجگاهی و هدف گردشگری استان است.

عباس‌زاده تصریح کرد: علاوه بر مالکیت بخش خصوصی، بخشی مربوط به بنیاد مستضعفان، بخشی مربوط به شهرداری بیرجند، بخشی منابع طبیعی و بخشی شرکت‌های تعاونی بخش خصوصی است که اراضی را از بنیاد و سایر دستگاه‌ها خریداری کردند.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری این طرح اگر کسی وارد بیرجند شود بخشی از ظرفیت گردشگری بند دره را معرفی می‌کنیم و وقتی زمینه بهره‌برداری نمونه گردشگری مطرح باشد برای میهمانان علاقه ایجاد می‌شود از آن مکان بازدید کنند، یادآور شد: بحث تفریحی هم که از قدیم برای مردم، نقطه هدف تفریحی بوده که باید احیاء شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بلوار پاسداران به بلوار بند دره وصل نشده است، خاطرنشان کرد: بند دره به عنوان منطقه گردشگری، تفرجگاهی و پیاده‌روی عمومی قرار می‌گیرد و این منطقه باید نقطه امن ترافیکی باشد و اتصال این مناطق به بزرگراه شهری می‌تواند خطرآفرین باشد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول