اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و بهینه‌سازی آن به نفع مردم است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به بحث اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و بهینه‌سازی آن گفت: تاکنون این یارانه‌ها به برخی از واردکنندگان و سوءاستفاده‌گران تعلق می‌گرفت، اما اکنون یارانه‌ها را در اختیار مردم قرار گرفته است.

اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و بهینه‌سازی آن به نفع مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با فرهنگیان ولایی استان اظهار کرد: آسیب‌شناسی تعلیم و تربیت و راهکار زدودن این آسیب‌ها از طریق مشورت  با هم‌صنفی‌های دیگر و صاحبان گرایش‌های مختلف امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر توجه به آسیب‌شناسی در حوزه تعلیم و تربیت، افزود: نام نهاد عظیم تعلیم و تربیت متناسب با دغدغه‌ها پیگیری شود و این نهاد در مسیر اصلی خود قرار گیرد، اگر کم و کاستی‌هایی اتفاق افتاده  و در دولت‌های گذشته دیدگاه‌های نادرستی داشتند در مسیر درست هدایت شود؛ چرا که باید پاسخگوی امانت‌های مردم باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه معلمان باید درباره اشخاصی که به عنوان دانش‌آموز به وی سپرده شده، پاسخگو باشد، اضافه کرد: اینجا نه جای جوزدگی، سیاسی‌کاری و خودنمایی است؛ بلکه جای اخلاص و فداکاری است.

این مسؤول با اعلام اینکه معلم مظهر خلاقیت و تربیت است، تصریح کرد: این معلم است که شخصیت جدیدی در کودک خلق می‌کند، شخصیتی که در آن استعداد و مستعد است.

محمدی‌لائینی بیان کرد: آموزش زیرمجموعه تربیت بوده و تربیت نیاز به هدایت راه و بصیرت و خیلی مسائل دیگر دارد که نشان‌دهنده شأن بالای معلم است.

وی با تاکید بر اینکه باید خداگونه رفتار کنند، خاطرنشان کرد: عوامل گوناگونی از جمله خانواده‌ها، فضای مجازی و دوستان در جامعه وجود دارد که نقش ایفا می‌کنند ولی معلمان نقش موثری دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: یکی از مسائلی که در تربیت دانش‌آموزان باید توجه کنیم پرورش  روح عزت نفس و غرور ملی است و اینگونه نباشد تمام تلاشش این باشد تابعیت غرب را بگیرد.

این مسؤول ادامه داد: اینکه کشوری مهد ضدیت، دشمنی، استبداد، استعمار، جاسوسی و نفوذ  علیه کشور ما است اما دیده شود که جوانان ما برای آنها چراغ سبز نشان می‌دهند؛ که این مسائل جای تاسف دارد.

محمدی لائینی ادامه با بیان اینکه در شرایط کرونایی کار و زحمت معلمان مضاعف شده است، افزود: هم بررسی‌ها در فضای مجازی و هم حضوری داشتند که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: خیلی‌ها توجه‌شان به محتوای ۲۰۳۰ بوده اما مقام معظم رهبری فرمودند؛ ما سند تحول بنیادین داریم چرا دنبال سند بیگانه برویم؛ اینکه این منشور را افراد بیگانه تهیه کرده ولی سند تحول بنیادین ساخته ماست که عزت و غرور ملی ایجاد می‌کند باید سند ما مورد توجه باشد.

این مسؤول ادامه داد: اگر عزت و غرور ملی به‌خوبی در نسل نو شکل بگیرد در این صورت نسل ما به سوار شدن ماشین خارجی پز نمی‌دهد و معماری اصیل اسلامی را قربانی رنگ و لعاب خارجی نمی‌کند، نمی‌آید مسؤول شود و ادای اعیان و خارجی را درآورد.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه عزت نفس اگر باشد از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌شود، اضافه کرد: یکی از مسائل دیگر تربیتی مساله شناخت مصالح عمومی، منافع ملی است؛ به‌گونه‌ای که تعارض منافع را به نفع مصالح ملی بتوان مدیریت و حل کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه با اشاره به بحث  اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و بهینه‌سازی آن با طرح این سوال که تاکی می‌توان قفل سنگین یارانه‌ها را به دوش دولت گذاشت و با این وضعیت تا چند قدم می‌تواند برود، گفت: مطمئنا به جایی نخواهد رسید و در این جهت کسی تردیدی ندارد اگر درست نگاه شود باید کل جامعه بگویند هرچه زودتر این برنامه پیاده شود.

این مسؤول اضافه کرد: تاکنون این یارانه‌ها به برخی از واردکنندگان و سوءاستفاده‌گران تعلق می‌گرفت، اما اکنون یارانه‌ها را در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و بهینه‌سازی آن به نفع مردم است؛ درحالی‌که برخی اقلام در دولت گذشته آزاد شد بدون یارانه و اکنون در این دولت با یارانه آزاد شد، باز هم بلوا و سیاه‌نمایی می‌کنند.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه راه و علاج مملکت ما همین بوده است، اظهار کرد: اگر فرزندان ما در مدارس به گونه‌ای تربیت شوند که مصلحت ملی را تشخیص دهند و هوای نفس و خواسته‌های جناحی خود را فدای مصلحت ملی کنند که این مساله از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود و این مهم را در مدارس به دانش‌آموزان  به‌عنوان مهارت بیاموزیم.

وی یادآور شد: امیدواریم در این دولت جهادی مسائل حل شود و با شهامت و  بدون خجالت از نظام و ارزش‌های انقلاب و تصمیمات دولت حمایت کنیم؛ به این دلیل که برای ما اسلام، انقلاب و شهیدان مهم هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول