اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

1000 خانه برای محرومان سمنان ساخته می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: از یک هزار سهمیه تعیین‌شده برای تأمین مسکن محرومان در این استان، ۷۳۹ مورد عقد قرارداد صورت گرفته و ۲۱۷ واحد به پایان رسیده است.

1000 خانه برای محرومان سمنان ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا فلاحی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در دیدار استاندار سمنان با مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: تمام روستاهای استان دارای طرح هادی هستند و از ۶۴ روستای نیازمند بازنگری طرح هادی، ۳۹ روستا باقی مانده که در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: تاکنون در ۸۵ درصد روستاهای استان سمنان یعنی ۲۵۳ روستا، حداقل یک‌بار اجرای طرح هادی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان بیان کرد: در بحث اعتبارات، در سال جاری ۱۱۳ میلیارد تومان سرجمع اعتبارات تخصیص یافته به روستای استان سمنان است.

فلاحی گفت: تاکنون یک هزار و ۵۲ کیلومتر معابر روستایی استان سمنان بهسازی شده است و در طرح بهسازی مسکن روستایی در استان از یک هزار و 300 سهمیه تعیین‌شده، ۷۴ درصد عقد قرارداد انجام‌شده که از متوسط جذب کشوری بالغ بر ۲۸ درصد بیشتر بوده و به‌طور متوسط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: در بحث تأمین مسکن محرومان، از یک هزار سهمیه تعیین‌شده، ۷۳۹ مورد عقد قرارداد صورت گرفته و ۲۱۷ مورد به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: همزمان با سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ماهانه 100 واحد طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستایی استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سمنان؛‌ رتبه اول کشور در نهضت ملی مسکن

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان هم ضمن تأکید بر لزوم استفاده از فرصت‌ها برای خدمتگزاری مطلوب به مردم گفت: بنیاد مسکن برخاسته از متن انقلاب است و همواره توجه به مناطق روستایی و محروم را در اقدامات خود در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: در استان سمنان با پراکندگی روستاها و خدمات مواجه هستیم که این مقوله اهمیت اقدامات را دوچندان می‌کند.
هاشمی بیان کرد: خوشبختانه مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان عملکرد خوبی را در استان و کشور داشته که جای تقدیر دارد.

هاشمی اضافه کرد: اقدامات خوبی برای آسفالت، اجرا و بازنگری طرح‌های هادی توسط بنیاد در روستاهای استان صورت گرفته است.

استاندار سمنان تأکید کرد: در بحث نهضت ملی مسکن همان‌طور که با اقدامات صورت‌گرفته توانستید رتبه اول را در کشور کسب کنید، لازم است که در ادامه نیز این روند با قدرت ادامه داشته باشد.

وی گفت: به‌صورت ماهانه ۱۰۰ واحد مسکونی در استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل خواهد شد و استان سمنان در این حوزه به‌عنوان استان پایلوت معرفی می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: لازم است تا مسکن و شهرسازی در شهرهای هدف، زمین را تأمین کند و در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا شاهد اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این شهرها باشیم.

وی بیان کرد: خدمات‌دهی در مواقع بحران از دیگر اقدامات ارزنده مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشت.

استاندار سمنان گفت: نظارت بر ساخت‌وساز ساختمان‌ها، استحکام بنا و رعایت ضوابط فنی در روستاها به‌صورت ویژه در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار داشته باشد.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول