اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بهره‌مندی 11 هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر استان زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از 25 اسفند سال گذشته تا پایان روز گذشته 11 هزار و 46 مسافر از خدمات بشردوستانه هلال احمر در سطح استان زنجان بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی 11 هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی روز سه‌شنبه شب در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی با شعارهای «جوانان هلال احمر سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی»، «عیدی برای همه» و «سفر مسؤولانه در قرن جدید – قرن امید» از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا پایان 13 فروردین در استان ادامه دارد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: طی 13 روز اخیر با فعالیت 299 روز از اعضای جوانان دختر و پسر 5 هزار و 775 نفر از مسافران به نقاط ایمن از جمله هتل‌ها، مراکز اقامتی و تاریخی استان زنجان هدایت شده و برای  یک‌هزار و 918 نفر اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و مهار بیماری کرونا انجام شده است.
وی گفت: 2 هزار و 207 نفر از کودکان نیز در پست‌های ثابت جوانان هلال احمر استان از فضای دوستدار کودک بهره مند شده‌اند.
موسوی از ارائه خدمات و آموزش امدادی برا ی یک‌هزار و 146 نفر از مسافران نوروزی خبر داد و اظهار داشت: این خدمات نیز توسط اعضای جوانان هلال احمر در سطح استان زنجان انجام شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآوری کرد: بیست و دومین طرح ملی خدمات بشر دوستانه جوانان هلال احمر استان زنجان با حضور 167 نفر از اعضای جوانان آقا و 132 نفر از اعضای جوانان خانم در سه پست ثابت و چهار اکیپ سیار«سحاب» فعالیت دارند.
وی گفت: در این دوره از طرح ملی خدمات بشردوستانه پویش«چلچراغ» و«رفیق خوشبخت» با مشارکت 3 هزار و 45 نفر و پویش «بهرفت» نیز با مشارکت یک‌هزار و 997 نفر در سطح استان زنجان در حال اجراست.
موسوی اضافه کرد: علاوه بر خدمات بشر دوستانه ارائه شده و پویش‌های در حال اجرا، یک‌هزار و 431 قلم فرهنگی برای مسافران نوروزی در سطح استان زنجان توزیع شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: پست‌ها و تیم‌های سیار خدمات بشردوستانه و ارائه کمک های اولیه امدادی و آموزش‌های همگانی هلال احمر را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری کودکان، در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقصد سفر و مبادی ورودی ارائه می‌کنند.
وی، هدف از این طرح را مشارکت اعضا در فعالیت های بشردوستانه و نهادینه سازی حسن مسؤولیت پذیری اجتماعی، ارتقای ایمنی و سلامت همنوعان و هموطنان در سفرهای نوروزی و تامین نشاط جمعی بیان کرد.
موسوی افزود: پست‌های ثابت در مبادی ورودی به استان زنجان در آزادراه زنجان - قزوین در مجتمع پاسارگاد، در میدان بسیج شهر زنجان و  موزه رختشویخانه  این شهر خدمات بشر دوستانه ارائه می‌دهند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، فعالیت تیم های سحاب را در شهرستان‌های زنجان، خدابنده و طارم اعلام کرد.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول