اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز طرح نوروزی هلال احمر زنجان در 15 پایگاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی در 15 پایگاه ثابت و موقت این استان خبرداد و گفت: امسال چهار پایگاه موقت به تعداد پایگاه‌های امداد و نجات استان اضافه شد.

آغاز طرح نوروزی هلال احمر زنجان در 15 پایگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان زنجان در جاده‌های پرتردد و پر خطر  این استان اقدام به استقرار پست‌های موقت و در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی با بکارگیری آمبولانس، خودروی پشتیبان و نیروهای عملیاتی به منظور اجرای سریع عملیات‌های امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: امسال در طرح نوروزی پایگاه‌های موقت در چهار مسیر ارتباطی استان زنجان شامل، عوارضی آزادراه زنجان – تبریز، پلیس راه جاده ترانزیت زنجان – میانه، پایگاه قلعه حسینیه در جاده ترانزیت زنجان – قزوین  و مجتمع تجاری لاله شهر هیدج راه‌اندازی شده است.

وی گفت: علاوه بر پایگاه‌های ثابت و موقت امداد و نجات جاده‌ای، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، خرم دره، طارم، ماهنشان و ایجرود فعال شده است.

موسوی ادامه داد: طرح نوروزی هلال احمر استان از امروز ۲۵ اسفند آغاز و به مدت ۲۰ روز تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: ۲ هزار و 200 نفر روز نیروی امداد و نجات اعم از عوامل اجرایی و نجاتگران در ۱۵ پایگاه به صورت شبانه روز مستقر هستند که در حوادث احتمالی اقدام به ارائه خدمات برای هموطنان خواهند کرد.

وی گفت: در طرح نوروزی امداد و نجات هلال احمر ۱۶ دستگاه خودروی آمبولانس، خودروی نجات و کمک دار سبک و سنگین هر کدام ۱۰ دستگاه، موتور آمبولانس پنج دستگاه، آرگو دو دستگاه، آنست و ارتباطات نیز هر کدام یک دستگاه بکارگیری شده است.

موسوی افزود: از ششمین روز فروردین سال آینده تا ۱۴ این ماه نیز یک دستگاه بالگرد جمعیت هلال احمر در استان مستقر خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآوری کرد: تیم‌های عملیاتی واکنش سریع، کوهستان، سیلاب و تیم توانای خواهران نیز در سطح استان زنجان در آماده باش برای امدادرسانی به حوادث احتمالی هستند.

وی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره 112 برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه‌روز تماس برقرار کنند.

موسوی ادامه داد: علاوه بر خدمات امدادی در نوروز، واحد جوانان هلال احمر نیز بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه را با شعار جوانان هلال احمر «سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی»، «عیدی برای همه»، «سفر مسؤولانه در قرن جدید – قرن امید» را در سه پست ثابت و توسط چهار  اکیپ سیار اجرا می‌کنند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اضافه کرد: پویش هلال رحمت نیز به منظور جمع‌آوری کمک‌های خیرین، نیکوکاران  با هدف تهیه بسته‌های غذایی و معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار در شب‌های قدر توسط واحد داوطلبان هلال احمر استان زنجان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول