اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

احداث 230 سازه آبخیزداری در خراسان‌جنوبی

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: احداث ۲۳۰ سازه آبخیزداری مربوط به اعتبارات سال گذشته در دست پیگیری و مراحل اجرایی بوده که در صورت تخصیص کامل اعتبار تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

احداث 230 سازه آبخیزداری در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اصلاحیه‌هایی در لایحه بودجه اتفاق افتاد که در ردیف‌ها و بخش‌های مشخص و ثابتی برای سازمان منابع ‌طبیعی و آبخیزداری اعتباراتی تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات بخش آبخیزداری از محل اقدام ملی محرومیت‌زدایی کشور پایدار شده، تصریح کرد: با توجه به اصلاح و تصویب بندهای ذیل تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات خاصی به شکل پایدار جهت اجرای طرح‌های آبخیزداری محقق می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: احداث ۲۳۰ سازه آبخیزداری مربوط به اعتبارات سال گذشته در دست پیگیری و مراحل اجرایی بوده که در صورت تخصیص کامل اعتبار تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

نصرآبادی ادامه داد: این سازه‌ها با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارت ملی و استانی و اقدام ملی محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اقدامات مجموعه منابع‌طبیعی و آبخیزداری در راستای تصویب، توسعه و ارتقای زیرساخت‌های اصلی تولید و اشتغال (آب، خاک و گیاه) بوده این اداره‌کل آمادگی کامل دارد در راستای عملیاتی شدن شعار سال با رویکرد دانش‌محور جهت ارائه خدمات در حوزه وظیفه‌مندی و حاکمیتی خود همکاری‌ها و اقدامات لازم را به عمل آورد.

مدیرکل منابعطبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: متقاضیان و تولیدکنندگان می‌توانند از مسیرهای تخصصی مربوطه نسبت به ارائه طرح‌های خود اقدام کرده و یا از ظرفیت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در حوزه منابع‌طبیعی و آبخیزداری در بخش محصولات فرعی مرتعی، ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و احاله مدیریت مناطق تحت پوشش اقدام و استفاده کنند.

نصرآبادی با اشاره به رشد بی‌سابقه اعتبار طرح‌های تملک دارای سرمایه‌ای در سال‌های اخیر به ویژه از ردیف‌های ملی در حوزه آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی نیاز به تقویت سهم اعتبار هزینه‌ای استانی و ایجاد تناسب منطقی در این بخش را از متولیان حوزه برنامه‌ریزی و بودجه استان درخواست کرد.

وی با بیان اینکه کمبود شدید نیروی انسانی از دغدغه‌های بسیار مهم اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان است، خاطرنشان کرد: ضرورت نظارت دقیق بر اجرای طرح‌ها و همچنین پوشش حفاظتی عرصه‌های بسیار گسترده استان توجه ویژه به امکان جذب و به‌کارگیری نیرو را به هر طریق ممکن روشن می‌سازد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به آزمون استخدامی دولت که بیش‌ از ۸۰۰ نفر سهمیه جذب نیرو برای سازمان منابع‌طبیعی کشور در آن گنجانده شده، یادآور شد: به نظر نمی‌رسد با توجه به تاریخ آزمون و مراحل بعدی آن امسال جذب نیرویی برای این اداره‌کل داشته باشیم هر چند از نظر نیروی انسانی بسیار کمبود داریم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول