اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کاشت 3 هزار اصله نهال در دانشگاه بیرجند

کاشت 3 هزار اصله نهال در پهنه علم وفناوری دانشگاه بیرجند با حضور مسؤولان استان صورت گرفت.

کاشت 3  هزار اصله نهال در دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیین کاشت بیش‌از ۳ هزار اصله نهال در پهنه علم و فناوری دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه بیرجند با حضور  مدیران اداری و آموزشی خراسان‌جنوبی و دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم علی شهیدی، رئیس پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند اظهارداشت: ایجاد پهنه(دره) علم و فناوری، کشاورزی و دامپروری امیریه با تلفیق ایده‌های مراکز رشد و پارک علم و فناوری، تجاری‌سازی و ایجاد بازار در راستای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ دانشگاه بیرجند می‌باشد.

وی افزود: ایجاد یک صنعت اشتغال‌زا متناسب با نیاز اجتماعی روز و توجه به دانشجو به عنوان سرمایه اساسی در رشد و توسعه دانش‌بنیان از مزایای این طرح است.

رئیس پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند تصریح کرد: فاز اول این طرح در راستای تقویت نقش پیشرو دانشگاه در حوزه کشاورزی و دامپروری در جامعه و استان، گسترش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه کشاورزی، دامپروری، بسته‌بندی، فروش و بازاریابی دانشگاه و استان از سال ۹۹  اجرایی شده است.

شهیدی با اشاره به افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه، کمک به مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان و استفاده از قابلیت‌های منحصربه‌فرد پهنه (وجود توأم آب شیرین و شور و پساب تصفیه فاضلاب در بخش پژوهش‌های نوین) را از اهداف دیگر این طرح عنوان کرد.

وی گفت: پهنه علم و فناوری، کشاورزی و دامپروری پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند در ۱۱۰ هکتار زمین اجرا و کاشت محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی مانند زرشک و عناب و در مرحله بعد کاشت گل محمدی، نرگس و زیتون را در دستور کار قرار دارد.

رئیس پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند افزود: ۳۰ درصد باغستان زیر کشت زرشک و ۶۰ درصد نیز  محصولاتی چون عناب، زیتون، زعفران و گیاهان دارویی خواهد رفت.

شهیدی خاطرنشان کرد: استخر آبیاری قطره‌ای این پروژه آماده بهره‌برداری بوده و با لوله‌گذاری  باغستان‌ بزودی مرحله آبیاری قطره‌ای پهنه علم‌ و فناوری آغاز می‌شود.

وی از کاشت حدود ۶۰ هزار نهال زرشک و عناب در این پروژه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند خبرداد.

انتهای‌پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول