اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای ۱۱۷۶ سازه آبخیزداری در خراسان‌جنوبی/ ۲۳۰ سازه‌ در حال ساخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در راستای رفع کم‌آبی و خسارت ناشی از سیل‌های فصلی تعداد هزار و ۱۷۶ سازه آبخیزداری شامل سنگی، گابیونی، سنگ ملاتی و خاکی در استان اجرا شده است.

اجرای ۱۱۷۶ سازه آبخیزداری در خراسان‌جنوبی/ ۲۳۰ سازه‌ در حال ساخت

علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از بیرجند اظهار داشت: اجرا و توسعه طرح‌های آبخیزداری در مناطق کویری و  بیابانی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود: خشکسالی‌های متوالی و تغییرات اقلیمی شرایط خاصی را در خراسان‌جنوبی ایجاد کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با اجرای سازه‌های آبخیزداری مشکل سیل، کم‌آبی و خسارات ناشی از سیل کاهش می‌یابد.

نصرآبادی یادآور شد: براساس سیاست‌های سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور تاکنون ۲ هزار و ۱۷۶ سازه آبخیزداری شامل سنگی، گابیونی، سنگ ملاتی و خاکی در خراسان جنوبی اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت آبگیری این سازه‌ها ۸۳ میلیون متر مکعب است که با شرایط بارش‌های طول سال بین هشت میلیون تا ۸۷ میلیون متر مکعب ظرفیت آبگیری را در آن‌ها تجربه کرده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از مهر امسال تاکنون ۴۰ میلیون متر مکعب روان‌آب در سطح استان مدیریت شده و همچنین بهره‌وری از سیلاب در طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری نیز صورت گرفته است.

نصرآبادی خاطرنشان کرد: امسال با اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه محرومیت‌زدایی کشور و همچنین سایر منابع ملی و استانی ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان خراسان جنوبی ابلاغ شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۷۵ درصد این اعتبار تخصیص یافته و طرح‌ها در حال انعقاد قرارداد یا احداث است و تا پایان سال مالی (تیر ۱۴۰۱) به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی از ساخت ۲۳۰ سازه آبخیزداری در خراسان‌جنوبی با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان خبر داد.

نصرآبادی تاکید کرد: در صورت تخصیص کامل اعتبارات تا نیمه اول سال آینده این سازه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول