اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حمایت زبانی و گفتار درمانی مسائل صنعت را حل نمی‌کند

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک از افتتاح پنج واحد صنعتی این شهرک با اشتغالزایی حدود ۶۰۰ نفر در سال آینده خبر داد.

حمایت زبانی و گفتار درمانی مسائل صنعت را حل نمی‌کند

هادی نیک فطرت مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین دو در گفتگو با خبرنگار فارس از قزوین با اشاره به ۱۶۳ قرارداد صنعتی، کارگاهی و تجاری در شهرک صنعتی کاسپین دو  و پیش‌بینی اشتغالزایی بیش از ۴ هزار نفر با راه‌اندازی این واحدهای دارای قرارداد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ واحد بهره‌بردار در این شهرک وجود دارد که طی سال گذشته وامسال ۴۰۰ نفر از در این شهرک مشغول به کار شده‌اند.

وی از افتتاح ۵ واحد صنعتی و همچنین واحد کارگاهی در شهرک صنعتی کاسپین دو در سال آینده و هدفگذاری برای اشتغالزایی برای حدود ۶۰۰ نفر خبر داد و افزود: در حال حاضر تعدادی از واحدها در حال نصب ماشین آلات و سوله هستند.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک به اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در فضای سبز این شهرک را در سه فاز و نصب دوربین در نقاط مختلف در چند مرحله در سال آینده اشاره و  ادامه داد: توانمندسازی واحدهای صنعتی در زمینه آشنایی با قوانین در قالب تدوین تقویم آموزشی در ۱۶ عنوان در حوزه‌های مختلف محیط زیست، بیمه، مالیات، تامین اجتماعی، اشتغال،  کار، صنعت و مالی و حسابرسی و ... در دستور کار قرار گرفته که این برنامه‌های آموزشی از اردیبهشت ماه سال آینده در واحدها آغاز می‌شود.

شرکت آبفا به ساخت تصفیه‌خانه تعهد داده بود

نیک فطرت اضافه کرد: چند سال پیش قراردادی با شرکت آبفا مبنی بر احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاسپین دو منعقد شده بود که مبلغی هم به این شرکت پرداخت شد که به دلیل عدم تامین منابع مالی، هنوز این مهم تحقق نیافته گرچه واحدهای صنعتی دارای سبتیک هستنددو تاییدیه محیط زیست را دارند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از واحدهای شهرک صنعتی کاسپین دو در سال‌های گذشته زمین دریافت کرده بودند که انجام عملیات حقوقی و اجرایی آنها بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین است و چندین واحد خلع ید شدند و به سرمایه‌گذاران دارای اهلیت واگذار شده است.

این مسئول با اشاره به بهره‌مندی تمام شهرک های صنعتی استان قزوین از مشوق معافیت مالی و تنها محرومیت واحدهای صنعتی شهرک صنعتی کاسپین دو از این مشوق به دلیل موضوع شعاع ۱۲۰ کیلومتری بر ورود نمایندگان مجلس برای حل این مسئله تاکید و تصریح کرد: آسفالت ورودی شهرک صنعتی کاسپین به صورت مشارکتی با شهرداری و شهرک دانشگاهی اجرایی شده که سهم شهرک دانشگاهی هنوز  پرداخت نشده است.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک با بیان اینکه شهرک صنعتی کاسپین دو افزود غرب توسط آستان قدس، شرق شهرک دانشگاهی و جنوب اتوبان با محدودیت زمین مواجه است، ادامه داد: در شمال شهرک فضای توسعه‌ای وجود دارد که در خصوص توسعه شهرک در زمین ۲۵ هکتاری صحبت‌های اولیه صورت گرفته و برای اجرای آن،  هیأت مدیره شهرک دخالتی ندارد و تصمیمات لازم باید از سوی مسئولان استان أخذ شود.

وی با اشاره به اشتغالزایی برای ۲۵۰۰ نفر در شهرک صنعتی کاسپین دو و اشتغال بیشترِ افراد بومی در این شهرک خاطرنشان کرد: با کمبود نیروی کار عادی و متخصص در رشته های تراشکاری، CNc و مهندس صنایع و مکانیک متخصص در شهرک مواجه‌ایم که نقش فنی و حرفه‌ای برای تربیت افراد ماهر و متخصص بسیار ارزشمند است که باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

این مسئول حمایت ویژه دستگاه‌های دولتی از تولیدکنندگان، کنار گذاشتن قوانین دست و پاگیر،  تسهیل در پرداخت تسهیلات و اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت را از نیازهای واحدهای صنعتی برشمرد و تصریح کرد: حمایت‌های زبانی و گفتاردرمانی به درد صنعت نمی‌خورد و مسائل صنعت را حل نمی‌کند. با توجه اینکه تولیدکنندگان در صف اول جنگ اقتصادی قرار دارند و چرخ صنعت باید روان باشد، حمایت واقعی از حوزه صنعت ضروری است.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک افزود: با راه‌اندازی شورای حل اختلاف در شهرک برای رفع مشکلات کارگری با تدبیر  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک، بیش از ۹۰ درصد پرونده‌ ها به صلح و سازش منجر شده که موجب شده هم در زمان افراد صرفه‌جویی شده و هم شان افراد حفظ شود.

نیک فطرت ادامه داد: در خصوص احداث پل روگذر در شهرک صنعتی کاسپین دو در استان قزوین باید تصمیم گیری شود چرا که پروژه ملی است و در توان شهرک صنعتی کاسپین دو نیست که اقدامی در این زمینه انجام دهد گرچه شاید نیاز واقعی برای شهرستان هم باشد.وی یادآور شد: از سوی یکی از واحدهای فعال در شهرک صنعتی کاسپین دو، با همکاری کمیته امداد برای ۱۷۰ زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته اشتغال ایجاد شده که در کشور مطرح است و در توانمندسازی این قشر نقش بسزایی ایفا کرده است‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول