اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ایجاد فضای سبز در ۱۹۵ هکتار از اراضی صنعتی قزوین/ 700 اصله نهال در شهرک صنعتی کاسپین آبیک غرس شد

طی مراسمی و با حضور محمدزاده معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۷۰۰ اصله نهال در شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک غرس شد.

ایجاد فضای سبز در ۱۹۵ هکتار از اراضی صنعتی قزوین/ 700 اصله نهال در شهرک صنعتی کاسپین آبیک غرس شد

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، صبح امروز طی مراسمی با حضور  فتحعلی محمدزاده معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین و دیگر مسولان شهرستان در بلوارها و خیابان‌های این شهرک ۷۰۰ اصله نهال غرس شد که هفته آینده ۴ هزار اصله نهال به واحدهای صنعتی اهدا و غرس خواهد شد که نهالها توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک و شهرداری آبیک تامین شده است.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در این مراسم با اشاره به حدود ۲ هزار هکتار زمین صنعتی  و یک هزار و ۸۷۱ قراداد واگذاری به متقاضیان و ۹۰۲ واحد بهره‌بردار اظهار کرد: ۱۹۵ هکتار از اراضی موجود در شهرک‌های صنعتی استان دارای فضای سبز است و حدود ۲۷۴ اصله درخت و درختچه کاشته شده است.

وی افزود: امسال حدود ۲۶۰۰ هکتار اصله درخت در سه هکتار غرس شده که همین برنامه را در سال آینده اجرایی خواهیم کرد‌.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک با توجه به موقعیت جغرافیایی و فراهم شدن زیرساخت‌ها با استقبال خوبی از سرمایه‌گذاران مواجه بوده که ۹۵ هکتار مساحت دارد، ۱۶۳ قرارداد واگذار شده و ۴۹ واحد به بهره‌برداری رسیده است.این مسئول با اشاره به کمبود آب و اقلیم شهرک‌های صنعتی و استفاده از گونه‌های با آب بری کم برای ایجاد فضای سبز ادامه داد: استفاده بهینه از پساب‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی و سیستم آبیاری قطره‌ای در دستور کار قرار گرفته و ادامه دارد.

صفاری بیان کرد: در حال حاضر شهرک صنعتی کاسپین دو  حدود ۱۴.۵ هکتار فضای سبز دارد که ۱۲ هزار و ۵۰۰ اصله درخت کاشت شده است.

آبیاری فضای سبز شهرک صنعتی کاسپین دو در سال آینده قطره‌ای می‌شود

هادی نیک فطرت مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک در حاشیه مراسم با اشاره به آبیاری فضای سبز این شهرک به صورت سنتی و با تانکر اظهار کرد: در سال آینده اجرای طرح آبیاری قطره‌ای فضای سبز این شهر در دستور کار گرفته و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۶۳ واحد صنعتی، تجاری و کارگاهی و ۶۰ واحد بهره‌بردار از این تعداد در شهرک صنعتی کاسپین دو افزود: امروز ۷۰۰ اصله نهال از گونه کاج در بلوارها و خیابان‌های شهرک غرس شد که در هفته آینده ۴ هزار اصله نهال به واحدهای صنعتی اهدا و در این واحدها غرس می‌شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک مساحت این شهرک را ۹۸ هکتار ذکر و ادامه داد: ۱۵ درصد فضای این شهرک باید به فضای سبز اختصاص یابد.

نیک فطرت ایجاد فضای سبز در واحدهای صنعتی  را موجب شکسته شدن فضای خشک این واحدها دانست و تصریح کرد: احداث فضای سبز علاوه بر  بخشیدن چهره زیبا به منظر شهرک صنعتی، موجب تلطیف و افزایش نشاط و روحیه و شادابی اجتماعی کارگران و تولیدکنندگان می‌شود.

وی افزود: افزایش سرانه فضای سبز در شهرک صنعتی کاسپین دو به کاهش آلودگی هوا و کمک شایانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد فضاهای باز و سبز در واحدهای صنعتی از انتشار آلاینده های ناشی از فعالیت آن‌ها کنترل شده و از ایجاد تخریب در محیط زیست اطراف تا حد امکان جلوگیری خواهد شود.

به گزارش فارس، از مزایای سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی می‌توان به همجواری این شهرک  به آزادراه قزوین-کرج و نزدیکی آن به مراکز استان‌های قزوین، البرز و تهران اشاره کرد. ویژگی بارز دیگر که موجب تمایل سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی شده، نزدیکی شهرک  به شهرستان آبیک و استاندارد بودن مسیر ترددی آن است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول