اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

همایش «مسائل و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی خانواده مسلمان ایرانی» برگزارشد

نخستین همایش ملی «مسائل و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی خانواده مسلمان ایرانی» به منظور مسئله‌شناسی‌ و آسیب‌شناسی‌ خانواده در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

همایش «مسائل و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی خانواده مسلمان ایرانی» برگزارشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نخستین همایش ملی «مسائل و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی خانواده مسلمان ایرانی» به منظور مسئله‌شناسی‌ و آسیب‌شناسی‌ خانواده در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

محمدباقر آخوندی، دبیر علمی این همایش ملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ۱۴۴ مقاله علمی از پژوهشگران سراسر کشور  دریافت و پس از داوری اساتید علوم اجتماعی تعداد ۵۳ مقاله به مرحله نهایی رسید که در قالب سخنرانی و پوستر ارائه شد.

ارائه ۱۰ مقاله در بستر فضای مجازی

وی افزود: ۱۰ مقاله توسط پژوهشگران برتر به‌صورت مجازی ارائه می‌شود و یافته‌های علمی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

دبیر علمی نخستین همایش ملی مسائل و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی خانواده مسلمان ایرانی تصریح کرد: مسائل اجتماعی خانواده، مسائل فرهنگی خانواده و مسائل نوین خانواده از محورهای اصلی این همایش بوده است.

آخوندی یادآور شد: تحلیل اجتماعی و اولویت‌بندی مسائل و آسیب‌های حوزه خانواده اعم از طلاق، خشونت خانگی، کودک‌همسری، ناسازگاری زناشویی، شکاف نسلی، نابرابری جنسیتی و مسائل و مشکلات خانواده‌های ایرانی در همه‌گیری ویروس کرونا نیز مورد توجه قرار گرفته است.


موضوعات و مسائل خانواده متولی ندارد

وی خاطرنشان کرد: تحلیل و آسیب‌شناسی وضعیت همسرگزینی و ازدواج جوانان ایرانی، انواع، علل و راهکارهای حمایتی و ترویجی برای توسعه آن، چالش‌ها و مسائل اجتماعی حوزه بهداشت و سلامت خانواده و نقش خانواده در ارتقای سطح سلامت اعضای جامعه، چالش‌ها و مسائل مرتبط با تغییر و تحولات در بستر رسانه‌ها، فضای مجازی و فناوری، الگوهای دینی و ایرانی خانواده مسلمان ایرانی و آسیب‌شناسی اجتماعی از دیگر محورهای همایش بود.

دبیر علمی اولین همایش ملی مسائل و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی خانواده مسلمان ایرانی گفت: مسائل و چالش‌های جمعیتی خانواده اعم از باروری، فرزندآوری و امید به ‌زندگی، مسائل و چالش‌های حقوقی و قانونی خانواده و رسیدگی به آن، گذران اوقات فراغت، سرگرمی و تفریح در خانواده‌های ایرانی، نقش خانواده در ارتقای مشارکت سیاسی افراد با تأکید بر زمینه‌های مشارکتی در جمهوری اسلامی، کارآفرینی، کسب و کار بر بستر خانواده و تحلیل اجتماعی تغییرات، تحولات، چشم‌انداز و آینده وضعیت، ساختار و ابعاد خانواده‌های مسلمان ایرانی از دیگر محورهای این همایش می‌باشد.

آخوندی ادامه داد: همواره این دغدغه وجود دارد که موضوعات و مسائل خانواده متولی ندارد یا کمتر به آن توجه می‌شود، لذا در این همایش قصد داشتیم با تولیدات علمی، جامعه به‌ خصوص متولیان را نسبت به کانون خانواده حساس‌تر کنیم.

خانواده یکی از مظلوم‌ترین سازمان‌ها در جمهوری اسلامی است

وی افزود: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی که عموماً متولی کانون خانواده هستند در این همایش همکاری نکردند اما امید می‌رود با توجه به تبیین روش‌های علمی در این همایش بتوانیم همراهی متولیان را در توجه به خانواده و مسائل مرتبط با آن داشته باشیم.

دبیر علمی اولین همایش ملی مسائل و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی خانواده مسلمان ایرانی اذعان داشت: خانواده یکی از مظلوم‌ترین سازمان‌ها در جمهوری اسلامی بوده که با مسائل متعددی روبه‌رو است و اگر توجه کافی به این کانون نشود بقیه کانون‌های جامعه را هم به مخاطره خواهد انداخت.

آخوندی افزود: دبیرخانه نخستین همایش ملی مسائل و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی خانواده مسلمان ایرانی از یک سال گذشته در دانشگاه بیرجند فعالیت خود را آغاز کرد و از ۲۵ مرداد امسال پژوهشگران مقاله‌های خود را از سراسر کشور تحویل دبیرخانه دادند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول