اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فعالیت خانه‌‌های مسافر در همدان ممنوع شد/ دیگر تمدیدی در کار نیست

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: فعالیت خانه‌‌های مسافر در همدان ممنوع شد و در صورت هرگونه فعالیت غیرمجاز کارتن بدست‌ها و این خانه‌ها برخورد لازم صورت می‌گیرد.

فعالیت خانه‌‌های مسافر در همدان ممنوع شد/ دیگر تمدیدی در کار نیست

علی خاکسار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد استانی کرونا خانه‌های مسافر دیگر موافقتی برای فعالیت ندارند و جمع‌آوری می‌شوند گفت: برای امسال فعالیت هیچ واحدی از خانه‌های مسافر تمدید نشده است.

وی با بیان اینکه طی هماهنگی با فرمانداری، ناجا و دادگستری در صورت فعالیت غیرمجاز آنها، برخورد لازم صورت خواهد گرفت گفت: در همین راستا از فعالیت کارتن بدست‌ها نیز جلوگیری خواهد شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان افزود: هر سال از بهمن‌ماه متقاضیان فعالیت خانه‌های مسافر با مراجعه به میراث فرهنگی مجوز دریافت کرده یا مجوز خود را تمدید می‌کردند اما از زمان شیوع کرونا طی دو سال اخیر فعالیت آنها ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه خانه مسافرها بیش از یک دهه است که فعال هستند ولی فعالیت آنها غیرمجاز بود افزود: سال ۹۴ در آیین‌نامه مصوب هیات وزیران مبنی بر ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی، نرخ‌گذاری و نظارت بر تاسیسات گردشگری خانه‌مسافرها نیز به عنوان تاسیسات گردشگری ذکر شدند.

خاکسار عنوان کرد: سال ۹۵ دستورالعمل ساماندهی خانه‌های مسافر هم صادر شد که بر این اساس ۱۵۰ واحد ساماندهی شد اما سال ۹۸ با شیوع کرونا، دیگر مجوزی صادر نشد و از امسال فعالیت خانه مسافرها ممنوع شد.

وی با بیان اینکه شورای تامین و استانداری به جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنند افزود: خانه‌عای مسافر در سطح شهر پراکنده هستند و نمی‌توانند خدمات درستی به مسافران بدهند ضمن اینکه اکنون علاوه بر دغدغه‌های امنیتی، دغدغه مسائل بهداشتی نیز به آن اضافه شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از فعالیت کارتن‌بدست‌ها و ساماندهی خانه‌های مسافر صورت گرفت اما نتیجه‌ای نداشت گفت: با فعالیت کارتن‌بدست‌ها دیگر خانه‌های مسافر نیز برای تمدید مجوز اقدام نکردند و همین باعث شد جمع‌آوری صورت گیرد که کار بزرگی است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول