اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مجوز ۲ خانه مسافر در روستای هدف گردشگری روئین اسفراین صادر شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسفراین از صدور مجوز ۲ خانه مسافر در روستای هدف گردشگری روئین اسفراین خبر داد.

مجوز ۲ خانه مسافر در روستای هدف گردشگری روئین اسفراین صادر شد

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، عصر امروز عبدالله سهرابی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسفراین در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام صادر شدن مجوز ۲ خانه مسافر در این شهرستان، اظهارکرد: خانه مسافر، خانه‌هایی هستند با مالکیت خصوصی که مالکان آن‌ها مجوز سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری را اخذ می‌کنند تا بتوانند واحد مسکونی خود را در اختیار میهمانان و مسافران شهر خود قرار دهند.

وی گفت: مجوز ۲ خانه مسافر در روستای روئین شهرستان اسفراین صادر شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسفراین با بیان اینکه اخیراً در بین گردشگران، خانه‌های مسافر از محبوبیت بیشتری نسبت به هتل‌ها پیدا کرده است، افزود: این موضوع به‌ این‌ علت است که اولاً قیمت این خانه‌ها نسبت به هتل و دیگر اقامتگاه‌ها به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر است و ثانیاً تعداد بیشتری از افراد را در خود جای می‌دهد.

گفتنی است این روستا در ۲۷ کیلومتری شمال اسفراین واقع‌شده و آب‌وهوای معتدل کوهستانی با زمستان‌های سرد و پربرف و تابستان‌های معتدل است.

ازجمله محصولات این روستا گیلاس، سیب، گلابی، گردو، انگور، هلو و زردآلو است.

در این روستا خانه‌ها به طرز بسیار زیبایی به‌صورت پلکانی بر روی یکدیگر ساخته‌شده‌اند به‌طوری‌که پشت‌بام منزل یکی حیاط خانه دیگری است.

همچنین روستا طبیعتی سرسبز، ارتفاعات بلند، رودخانه دائمی، درخت‌های چنار قدیمی دارد که به آن چهره منحصربه‌فردی بخشیده است.

 هنر زنان روستا چادرشب بافی، چتائی بافی، حوله و دستمال است. سوغات محلی این روستا چادرشب، حوله پارچه‌ای، گردو، عسل، تولیدات دامی و باغی است.

این روستا جزء روستای هدف گردشگری خراسان شمالی محسوب می‌شود.

انتهای‌پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول