اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اعلام بی طرفی قزاقستان در درگیری روسیه و اوکراین

معاون وزیر دفاع قزاقستان اعلام کرد این کشور در درگیری روسیه و اوکراین از هیچ طرفی پشتیبانی نمی کند.

اعلام بی طرفی قزاقستان در درگیری روسیه و اوکراین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سلطان کمال الدین اف» معاون وزیر دفاع قزاقستان اعلام کرد این کشور در موضوع درگیری نظامی روسیه و اوکراین از هیچ یک از طرفین حمایت نمی‌کند.

وی افزود: درگیری روسیه و اوکراین ربطی به قزاقستان ندارد. ما از هیچ یک از طرفین حمایت نمی‌کنیم و در این زمینه هیچ سوالی نمی‌تواند وجود داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد واکنش ارتش قزاقستان در صورت تکرار  وضعیت اوکراین در خاک این کشور گفت: امیدواریم  نیروهای مسلح همانطور که در جلسه روز گذشته وزیر دفاع اطمینان دادند، آماده انجام وظایف محوله باشند.

بعدا وزارت دفاع قزاقستان اعلام کرد که تصمیم برای اعزام نیروهای گروهی از نیروهای مسلح قزاقستان برای انجام تعهدات بین المللی برای حفظ صلح و امنیت توسط پارلمان و بر اساس پیشنهاد مربوطه رئیس جمهور اتخاذ می‌شود.

بر اساس این گزارش، تا قبل از تصویب مصوبه مربوطه پارلمان، وزارت دفاع صلاحیت اعزام نیروهای مسلح به هر کشوری را ندارد. موضوع اعزام نیروهای مسلح قزاقستان در دست بررسی نیست.

شایان ذکر است که  قزاقستان هم‌پیمان رسمی روسیه و بلاروس در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی است. در حوادث ماه ژانویه سازمان پیمان امنیت جمعی با درخواست رئیس جمهور قزاقستان حدود 2 هزار نیروی حافظ صلح خود را به این کشور اعزام کرده بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول