اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تکذیب اعزام نیروهای مسلح قزاقستان به اوکراین

وزارت دفاع قزاقستان اطلاعات منتشر شده در مورد اعزام نیروهای مسلح این کشور برای شرکت در درگیری های مسلحانه در خاک اوکراین را تکذیب کرد.

تکذیب اعزام نیروهای مسلح قزاقستان به اوکراین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه،  وزارت دفاع قزاقستان اخبار مربوط به اعزام نیروهای مسلح این کشور به اوکراین برای شرکت در درگیریهای مسلحانه را تکذیب کرد.

پایگاه اینترنتی «stopfake.kz» با استناد به وزارت دفاع قزاقستان نوشت: اطلاع منتشر شده در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ورود قزاقستان به جنگ با اوکراین و کشیدن تجهیزات نظامی به غرب و شمال این کشور بی‌پایه و جعلی است.

در این پیام جعلی آمده بود که این موضوع با جابجایی تجهیزات نظامی در داخل قزاقستان تایید می‌‌شود.

نهاد دفاعی قزاقستان در واکنش به این اطلاع حرکت تجهیزات نظامی را آموزش رزمی و یک رویداد برنامه ریزی شده از قبل عنوان کرده است.

بر اساس گزارش وزارت دفاع قزاقستان، برای برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان دانشکده نظامی وزارت دفاع در شهر «شوچینسک» تجهیزات نظامی از پادگان «سمی» منتقل شده‌اند. از 25 فوریه تا 3 مارس تجهیزات نظامی از «قراغندی» به پادگان گارد و از «آلماتی» به پادگان آکتائو اعزام شده‌اند. از 1 مارس تا 4 مارس حرکت نیروهای مسلح از «شیمکنت» به «تراز»، «ترکستان» به پادگان آموزشی «عایشه بی بی» و بالعکس برنامه ریزی شده است.

در این مدت، حرکت برنامه ریزی شده تجیهزات نظامی از طریق راه آهن از غرب قزاقستان به بخش جنوبی این کشور برای اقدامات تعمیری نیز انجام می‌شود.

در مورد حرکت تجهیزات نظامی پیش از این در رسانه‌ها گزارش شده بود.

در تاریخ 27 فوریه وزارت دفاع قزاقستان همچنین اطلاعات در مورد اعزام نیروهای مسلح قزاقستان به اوکراین را تکذیب کرده بود.

آن موقع نهاد دفاعی قزاقستان اعلام کرده بود که تصمیم برای اعزام ائتلاف نظامی نیروهای مسلح این کشور برای انجام تعهدات بین المللی برای حفظ صلح و امنیت توسط پارلمان و بر اساس پیشنهاد مربوطه رئیس جمهور این کشور اتخاذ می‌شود. درخواست اعزام نظامیان قزاقستان به اوکراین یا هر کشور دیگری دریافت نشده و مورد بررسی قرار نگرفته است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول