اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اعلام آمادگی قزاقستان برای میزبانی از مذاکرات روسیه و اوکراین

وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد: این کشور آماده فراهم کردن شرایط لازم جهت میزبانی از مذاکرات روسیه و اوکراین می‌باشد.

اعلام آمادگی قزاقستان برای میزبانی از مذاکرات روسیه و اوکراین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که کشورش آماده فراهم کردن شرایط لازم جهت میزبانی از مذاکرات روسیه و اوکراین می‌باشد.

تلئوبردی ادامه داد: البته تلفات انسانی بسیار زیادی در درگیرهای اخیر بین روسیه و اوکراین دیده شده است ضمن این که هر دو ملت روسیه و اوکراین برای ما مردمانی برادر هستند.

به نوبه خود، آماده ارائه تمام کمک های ممکن هستیم تا بتوانیم نقش میانجیگری ایفا کنیم. بنابراین در صورت موافقت هر دو طرف؛ علاقه مندیم بستر مذاکرات را فراهم کنیم.

بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان خبر داد که مختار تلئوبردی این صحبت ها را در پاسخ به پرسش یکی از رسانه های خارجی در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در «ژنو» بیان کرده است.

وزیر امور خارجه قزاقستان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ توافقی در مورد فراهم کردن بستر مذاکرات در نورسلطان حاصل نشده است.

ضمنا قبل از این «مولان آشیمبایف» رئیس مجلس سنای قزاقستان نیز گفته بود که روسیه در مورد مناقشه با اوکراین خواستار کمک قزاقستان نشده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول