اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تاکید بر نظارت جدی بر بازار در روزهای پایانی سال

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر نظارت بازار در روزهای پایانی سال اظهار کرد: به بازار، اجناس، ارزاق و کالاها، نرخ‌ها و خانواده‌ها توجه شود تا اجناس هم فراوان و هم با نرخ متعارف عرضه شود.

تاکید بر نظارت جدی بر بازار در روزهای پایانی سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، با بیان اینکه روز ۹ اسفند، روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نامگذاری شده و باید بر حقوق مصرف‌کنندگان نظارت شود تا ضایع نشود، اظهار کرد: در روزهای پایانی سال به بازار، اجناس، ارزاق و کالاها، نرخ‌ها و خانواده‌ها توجه شود تا اجناس هم فراوان و هم با نرخ متعارف عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه ۲۴ رجب، سالروز فتح قلعه خیبر به دست توانای حضرت علی (ع) است، گفت: ما عملیات خیبر و موشک خیبرشکن هم داشتیم اما قلعه‌هایی مهمی از خیبر باقیمانده است و قلعه‌هایی از اینها از جمله در دفاع مقدس، دفاع از حرم و بعثی‌ها، داعشی‌ها و بسیاری از عوامل و منافقان کوردل پیروزی به دست آوریم ولی هنوز قلعه‌هایی محکمی که خیبرها در آن نشستند باقیمانده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: شاید بگوییم رژیم صهیونیستی همان قلعه مهمی است که خودش را گنبد آهنینی می‌گوید و این قلعه حتی آمریکا و انگلیس را مدیریت می‌کند امروز با بیان رسا اعلام می‌کنیم، ای قلعه یهودی زمان به دست فرزندان امام علی (ع) و پیامبر اسلام یک روزی این قلعه و دژ محکم فتح خواهد شد.

این مسؤول تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی به گونه‌ای شگفت‌آوری ارتقا داد، تحلیل سیاسی و فهم مسائل بین‌المللی در موضوعاتی از جمله آمریکا،  ظلم تاریخی به ملت ایران و دفاع از فلسطین، جنگ‌افروزی‌ها و دخالت‌های قدرت‌های قلدر در امور ملت‌ها از انحصار طبقه محدود بیرون آورد اینگونه روشنفکری در زندگی و همه ساحت‌های زندگی مردم جاری شد و مسائلی از این دست حتی برای نوجوانان و نونهالان روشن و قابل فهم شد.

محمدی‌لائینی یادآور شد: جامعه اسلامی باید تجسم اخلاق باشد، یک کلمه دروغ، تهمت، خیانت به بیت‌المال، اعتیاد، خشم و خشونت نباید باشد و باید رعایت کنیم تا بتوانیم مردم را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به اخلاق اهمیت می‌دادند و برای ایشان اخلاق هم راهبرد بود هم راهکار، گفت: فلسفه بعثت همین است، به این معنا که پیامبر با اخلاقش توانست مردم را هدایت کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه امروز در جامعه بشریت نیاز به اخلاق داریم، تصریح کرد: امروز بی‌صداقتی‌ها، بی‌اخلاقی‌ها، دزدی‌ها و دروغ‌ها و دروغ‌پراکنی‌ها و ظلم‌ها امثال اینها در دنیا فراوان است و این همه جنگ هم نتیجه همین بی‌اخلاقی‌ها است.

این مسؤول با اشاره به اینکه  یک‌شنبه پیش‌رو ۲۵ ماه رجب مصادف با هشتم اسفند سالروز شهادت امام هفتم است، گفت:  یکی از القاب شریفش امام کاظم (ع) به‌معنای انسان بردبار و فروبرنده خشم بوده یکی از  صفت‌هایی که امروز واقعا نیاز جامعه است و نیاز به این ویژگی داریم.

محمدی‌لائینی ادامه داد: این روز به‌عنوان روز امور تربیتی هم نامگذاری شده، اگر بخواهیم در زمینه تربیتی موفق باشیم باید سه رکن مهم خانواده، مدرسه و مسجد را با هم پیوند دهیم که با پیوند این سه رکن برای تربیت نسل آینده برای تربیت نسل آینده موفق باشیم.

وی اظهار کرد: همچنین راهکارهایی که مقام معظم رهبری فرمودند را باید مسؤولان جدی بگیرند تا موفق باشیم و خواسته مکتب اسلام و تشیع این است که ما مسلمان باتقوا باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید برای خدا و دین خدا احترام قائل باشیم، افزود: حرمت دین خدا را باید نگه داریم به این معنا که حلال و حرام خدا را باید بپذیریم و عمل کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین نعمت دین، ایمان و ولایت است، اضافه کرد: شکر نعمت این بوده که به این دین پای‌بند باشیم و تقوا داشته باشیم.

محمدی‌لائینی بیان کرد: هر نعمتی که شکرش را انجام ندادیم، از آن نعمت مواخذه می‌شدیم و نعمت تبدیل به نقمت می‌شود، در غیر این صورت هم نعمت افزایش پیدا می‌کند و هم مواخذه نمی‌شویم.

وی به جریان غدیرخم اشاره کرد و یادآور شد: گفتن شهادتین  بسیار مهم بوده و به شعار شیعه تبدیل شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول