اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کرونا پرشتاب می‌تازد/ افزایش 17 برابری مبتلایان به کرونا در خراسا‌ن‌جنوبی

کرونا بیماری بوده که تلفات فراوانی در کشور و استان در پی داشته و با شیوع سویه جدید آن، امیکرون پیک جدید از ابتلا به این بیماری در استان شکل گرفته و باید از این موضوع غافل نشویم تا این بیماری منحوس دوباره سبب داغ‌دار شدن خانواده‌های جدیدی نشود.

کرونا پرشتاب می‌تازد/ افزایش 17 برابری مبتلایان به کرونا در خراسا‌ن‌جنوبی

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ موضوع کرونا، موضوع کم اهمیتی نبوده و با شیوع سویه جدید دوباره جامعه را بسیار درگیر خود ساخته است.

استرس، هزینه‌های اضافه بر دوش خانواده‌ها و نظام بهداشت و درمان، از رونق افتادن چرخه اقتصادی جامعه و هزاران مشکل دیگر با شیوع کرونا در جامعه ایجاد شده که در حال حاضر تنها راهکار پیشگیری از این دردسرها رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ماسک زدن، خودداری از دورهمی‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از سفر و همچنین تزریق واکسن است.

متأسفانه به سبب بی‌خیالی برخی از افراد در مورد جدی نگرفتن موضوع کرونا هر روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری به ویژه سویه جدید آن هستیم.

برای تهیه گزارشی در مورد این بیماری در بین مردم حاضر شدیم که متأسفانه برخی‌ها این بیماری را جدی نگرفته و ماسک نمی‌زدند، با واکسن میانه خوبی نداشتند و حتی در موقع بیماری در جمع مردم حاضر و بیماری خود را مدیریت نمی‌کردند.

رعایت نکردن مسائل بهداشتی ظلم در حق دیگران است

«خانم بنی‌اسدی» یکی از شهروندان بیرجندی که برای خرید به بازار آمده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: متأسفانه رعایت نکردن مسائل بهداشتی توسط برخی از افراد سبب شیوع دوباره این بیماری شده که به نظرم این افراد نه تنها در حق خود ظلم می‌کنند بلکه به اطرافیان، خانواده و تمامی افراد جامعه ظلم روا می‌دارند.

همه خود را موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بدانند

«فائزه رستگار» یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: همه مردم باید برای بازگشت به دوران قبل از شیوع این بیماری و پیک جدید آن همکاری کنند تا افراد بیشتری درگیر این بیماری نشوند.

وی با تأکید بر اهیمت رعایت مسائل بهداشتی گفت: با توجه به هشدار وزارت بهداشت در مورد سرعت انتقال و واگیری سویه جدید کرونا باید همه خود را موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن و خودداری از دورهمی‌ها کنیم.

امتناع از واکسیناسیون موضوع شخصی نیست

«مهدی زاهد» یکی از کسبه بیرجندی نیز به خبرنگار فارس گفت: آنچنان که از رسانه‌ها می‌شنویم سویه جدید این بیماری کودکان را بیشتر درگیر می‌سازد و این موضوع دغدغه زیادی برای خانواده‌هایی که دارای فرزندان کوچک بوده به دنبال دارد.

وی از تمامی مردم خواست تا نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند و افزود: امتناع برخی از افراد جامعه برای تزریق واکسن به نظرم نشان از بی‌خیالی این افراد و جدی نگرفتن این بیماری بوده اما باید بدانند که این موضوع تنها شخصی نیست بلکه باید با دید عمومی به آن نگریسته شود.

افزایش 17 برابری مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: سویه جدید کرونا(امیکرون) قدرت و سرعت سرایت آن بسیار زیاد بوده هر چند اگر ماسک بزنیم باید فاصله ۱.۵ تا ۲ متری نیز رعایت شود.

وی تصریح کرد: افرادی که علائم تنفسی دارند حتماً موضوع قرنطینه را رعایت کرده و همچنین آنهایی که دز دوم را ترزیق کرده‌اند برای تزریق دز سوم اقدام کنند.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کرونا در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۵ بهمن‌ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه دی‌ماه حدود ۱۷ برابر افزایش یافته است، گفت: از ۱۰ تا ۲۵ بهمن‌ماه جاری ۱۳ هزار و ۴۵۲ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند که این تعداد در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۵ دی‌ماه امسال ۷۵۳ نفر بوده است.

افزایش دو برابری موارد فوت ناشی از کرونا در استان

شریف‌زاده از افزایش دو برابری موارد فوت ناشی از کرونا از ۱۰ تا۲۵ بهمن‌ماه جاری با ثبت ۳۲ مورد فوت در استان خبر داد و گفت: این میزان در مدت مشابه ماه گذشته آن ۱۱ نفر بوده است.

وی در خصوص واکسیناسیون انجام شده در استان از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون افزود: میزان ۸۵ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال نوبت اول، ۷۷ درصد نوبت دوم و ۳۲ درصد نوبت سوم را تزریق کرده‌اند.

شناسایی ۴۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین در جمعیت ۹ تا ۱۲ سال نیز ۱۶ درصد نوبت اول و ۴ درصد هم نوبت دوم را تلقیح کرده‌اند.

شریف‌زاده با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته با انجام ۸۳۱ تست سریع و ملوکولی انجام شده در سطح استان ۴۳۷ مورد مثبت جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۳ مورد مربوط به بشرویه، ۲۰۳ مورد بیرجند، ۱۰ مورد خوسف، ۱۴ مورد درمیان، ۵ مورد زیرکوه، ۲۷ مورد سرایان، ۱۰ مورد سربیشه، ۴۸ مورد طبس، ۱۷ مورد فردوس، ۶۰ مورد قاین و ۳۰ مورد نهبندان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۲ بیماری تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۲۷ نفر کرونا مثبت هستند، یادآور شد: از مجموع بیماران کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال یک نفر نامساعد است.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی از فوت سه بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این تعداد مجموع فوتی‌های استان بر اثر این بیماری از ابتدای همه‌گیری آن تاکنون به عدد یک‌هزار و ۳۲۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول