اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برخورد قضایی با کارمندانی که واکسن نزدند/وضعیت واکسیناسیون در دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌شود

ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی با مصوباتی همچون برخورد قضایی با کارکنانی که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند و همچنین لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تقویت اکیپ‌های سیار تزریق دز سوم برگزار شد.

برخورد قضایی با کارمندانی که واکسن نزدند/وضعیت واکسیناسیون در دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عصر امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی با ریاست استاندار خراسان‌جنوبی برگزار شد.

در حال حاضر با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان همانند سایر نقاط کشور تصمیماتی در این ستاد برای کنترل بهتر شیوع این بیماری در این ستاد اتخاذ گردید.

«جواد قناعت» استاندار خراسان‌جنوبی در این جلسه اظهارداشت: با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا در استان و افزایش روز افزون این بیماری باید از همه ظرفیت‌های اداری موجود در دستگاه‌های اجرایی برای تشویق مردم به تزریق دز سوم واکسن کرونا استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید تزریق واکسن کرونا در بین کارکنان با جدیت دنبال شود تا شیوع دوباره بیماری منجر به تعطیلی‌ها و معطل ماندن کار مردم نشود.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در هیچ کجای استان تعطیلی مطلق نخواهیم داشت، افزود: اجرای مصوبات ستاد کرونای کشور الزامی بوده هر چند برخی از تصمیمات به استان‌ها واگذار شده است.

قناعت گفت: از دستگاه‌های اجرایی برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای تقویت اکیپ‌های سیار تزریق دز سوم واکسن کرونا درخواست کمک داریم.

«سید محمد موسوی‌میرزایی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در ادامه این جلسه با اشاره به میزان واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در استان اظهارداشت: میزان تزریق دز اول در افراد بالای ۱۸ سال استان ۸۷.۸ درصد، دز دوم ۸۰.۵ درصد و دز سوم ۳۱.۲ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی دو هفته‌ای مدارس سبب کاهش بیماری کرونا و جلوگیری از تبدیل مدارس به کانون‌های ناقل این بیماری شده است.

« کامبیز مهدی‌زاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در ادامه با تأکید بر تزریق دز سوم واکسن کرونا گفت: همچنان که آمارها نشان می‌دهد تزریق نوبت سوم واکسن منجر به کاهش مرگ‌ومیرها می‌شود.

وی ادامه داد: برای حضور دوباره دانش‌آموزان در مدارس باید امر واکسیناسیون در بین دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش جدی گرفته شود.

گفتنی است در این جلسه دستگاه‌ قضا نیز اعلام آمادگی برای برخورد با کارمندانی که هنوز دز سوم واکسن خود را تزریق نکرده‌اند، کرد.

همچنین الزام دستگاه‌های اداری برای اعلام آخرین وضعیت واکسیناسیون کارکنان به دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مراجع ذیربط، برگزاری مراسم‌ها در مکان‌های سرپوشیده با یک چهارم ظرفیت، برگزاری حضوری کارگاه‌های هنرستان‌ها و جلوگیری از برگزاری جلسات غیر ضروری اداری و برپایی جلسات ضروری اداری با ۳۵ درصد در اماکن سرپوشیده به مدت ۹۰ دقیقه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول