اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بارش شدید برف و کولاک در محورهای جنوبی و غربی اصفهان/ سرعت باد در شرق به 90 کیلومتر رسید

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر بارش شدید برف و کولاک در محورهای جنوب استان محور شهرضا_سمیرم و سمیرم_ یاسوج گزارش شده است.

بارش شدید برف و کولاک در محورهای جنوبی و غربی اصفهان/ سرعت باد در شرق به 90 کیلومتر رسید

مریم تاکی، رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت راه‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر بارش شدید برف در محورهای جنوب استان محور شهرضا_سمیرم و سمیرم_ یاسوج گزارش شده است.

وی با بیان اینکه کولاک برف در جنوب استان گزارش شده است، افزود: در غرب استان محورهای شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان، بوئین میاندشت، فریدن، فریدون‌شهر بارش برف گزارش شده است.

تاکی با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در ساعات پیش رو این سامانه در استان فعال است و بارش برف و باران را خواهیم داشت، گفت: در شب گذشته همین محورها بارش برف را داشتند و همچنین برخی از محورهای نجف‌آباد، شاهین‌شهر و برخی از محورهای شهرستان اصفهان شاهد بارش باران در بودند در حال حاضر در این محورها بارشی گزارش نشده است.

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه سمت غرب، جنوب غرب و غرب استان بارش برف را در حال حاضر داریم، بیان کرد: کسانی که قصد سفر دارند تجهیزات زمستانه به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از تردد غیرضروری به ویژه در شب و به خصوص در محورهای کوهستانی خودداری کنند و در صورت برخورد با هر گونه مشکل در راه‌ها با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند و به منظور سفر ایمن قبل از شروع سفر در تماس این شماره از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

وی ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنیم با پلیس و راهداری در این شرایط همکاری لازم را داشته باشند و اصرار نکنند برای تردد در محوری که با توجه به شرایط جوی و درخواست پلیس محدودیت اجرا شده است، تردد کنند.

تاکی با بیان اینکه همه محورهای استان باز است، خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم قبل از شروع سفر از سلامت سیستم گرمایش و برف‌پاک‌کن‌های خودروی خود اطمینان حاصل کنند و حتماً در مناطق برفی و یخبندان زنجیر چرخ همراه داشته باشند، نیروهای راهداری در تمام محورهای استان در حالت آماده‌باش هستند.

سرعت طوفان به ۹۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق شرقی اصفهان رسید

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت هوای استان گفت: وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای روز جاری با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق شرق و شمال شرق همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید در جاده‌ها به ویژه سجزی، نایین، خور و بیابانک، چوپانان و جندق گزارش شد.

وی با اشاره به کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در سطح استان تا روز یکشنبه و کولاک برف و یخ‌زدگی جاده‌ها در محورهای غرب و جنوب استان بیان کرد: مدیریت بحران در عدم انجام سفرهای غیرضروری، رعایت اصول ایمنی تردد در جاده‌های شرق و شمال به دلیل طوفان و گرد و غبار هشدار می‌دهد.

 

 

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: در محورهای غرب و جنوب الزام به داشتن زنجیرچرخ و اقلام زمستانی و استحکام‌بخشی سازه‌‌های موقت و داربست‌ها و حفاظت از گلخانه‌ها و تأسیسات کشاورزی و لوله‌های آبرسانی در برابر وزش باد و یخ‌زدگی و عدم صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول