اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اسکان اضطراری 143 نفر متأثر از برف و کولاک در استان اصفهان/ کاهش 8 درجه‌ای دما تا روز شنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در پی کاهش شدید دما، کولاک و یخبندان شب گذشته در محورهای جاده‌ای غرب و جنوب اصفهان امدادرسانی به ۷۵ خودروی در راه مانده و اسکان اضطراری ۱۴۳ نفر انجام شد.

اسکان اضطراری 143 نفر متأثر از برف و کولاک در استان اصفهان/ کاهش 8 درجه‌ای دما تا روز شنبه

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: امروز وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق شرق و شمال شرق، همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید در جاده‌ها به خصوص مناطق خور و بیابانک، چوپانان و جندق گزارش شد.

وی با اشاره به کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در سطح استان تا روز شنبه و کولاک برف و یخ‌زدگی جاده‌ها در محورهای غرب و جنوب استان گفت: مدیریت بحران هشدار می‌دهد که از انجام سفرهای غیرضروری خودداری شود و اصول ایمنی تردد در جاده‌های شرق و شمال به لحاظ طوفان و گرد و غبار و در محورهای غرب و جنوب و الزام به داشتن زنجیر چرخ و اقلام زمستانی و استحکام‌بخشی سازه‌های موقت و داربست‌ها و حفاظت از گلخانه‌ها و تأسیسات کشاورزی و لوله‌های آبرسانی در برابر وزش باد و یخ‌زدگی و عدم صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

شیشه‌فروش بیان کرد: در پی کاهش شدید دما کولاک و یخبندان شب گذشته در محورهای جاده‌ای غرب و جنوب استان امدادرسانی به ۷۵ خودروی در راه مانده، اسکان اضطراری ۱۴۳ نفر در راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های هلال احمر و مساجد در شهرستان‌های فریدونشهر، بویین میاندشت و سمیرم توسط تیم‌های امداد و نجات انجام و به ۱۲ نفر از مصدومان خدمات درمانی و امدادی ارائه شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۳ تیم برف‌روب از اداره راهداری اصفهان برای کمک به الیگودرز در استان لرستان اعزام شد، خاطرنشان کرد: ۲۴۷ تیم امدادی راهداری، پلیس‌راه، هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، امداد خودرو و مدیریت بحران شهرها و روستاها با پشتیبانی۲۰۰ دستگاه ماشین آلات برف‌روب و امداد و نجات و آمبولانس در محورهای غرب، جنوب و شرق استان نسبت به بازگشایی راه‌ها و امدادرسانی به خودروها اقدام کردند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول