اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 2 برابری صادرات گاز ترکمنستان به روسیه

سفیر روسیه در «عشق آباد» گفت: ترکمنستان در سال 2021 حدود 10 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به روسیه صادر کرده که 2 برابر میزان عرضه در سال 2020 است.

افزایش 2 برابری صادرات گاز ترکمنستان به روسیه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «الکساندر بلوخین» سفیر روسیه در ترکمنستان در یک نشست خبری با خبرنگاران ترکمنی اعلام کرد: ترکمنستان در سال 2021 حدود 10 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به روسیه صادر کرد که دو برابر میزان عرضه در سال 2020 است.

وی گفت: همچنین احتمال افزایش خرید سوخت آبی در سال آینده وجود دارد که در این رابطه شرکت گاز پروم موضوع را مطالعه خواهد کرد.

بلوخین در مورد چشم انداز تامین گاز ترکمنستان به اروپا از طریق دریای خزر تاکید کرد که این یک کار نسبتاً دشوار است که نباید به خودی خود به عنوان یک هدف تلقی شود.

سفیر روسیه خاطرنشان کرد: عشق آباد فرصت‌های قابل توجهی برای تنوع بخشیدن به عرضه سوخت آبی بدون خط لوله گاز ترانس خزر دارد. ساخت خط لوله گاز ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند (TAPI) به میزان 33 میلیارد مترمکعب و افزایش گاز تا 60 میلیارد متر مکعب در حال بررسی است.

بلوخین ابراز اطمینان کرد اجرای این پروژه‌ها باعث افزایش جدی عرضه سوخت آبی ترکمنستان می‌شود.

در همین نشست خبری، سفیر روسیه در ترکمنستان از عرضه واکسن‌های ضد ویروس کرونا از روسیه به ترکمنستان بالغ بر 600 هزار دُز خبر داد.

این دیپلمات خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 هزار دُز واکسن اسپوتنیک لایت در حال آماده سازی است که به گفته وزارت خارجه ترکمنستان در 23 دسامبر در ترکمنستان به ثبت رسیده است. امیدوارم پروازی که امروز به ترکمنستان می‌رسد، 10 هزار دُز اسپوتنیک لایت را به همراه داشته باشد که به صورت رایگان در اختیار طرف ترکمنی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: روسیه و ترکمنستان در مورد این موضوعات درک متقابل دارند که بسیار دلگرم کننده است.

نماینده فدراسیون روسیه نیز از میزان واکسیناسیون در ترکمنستان خبر داد و افزود: حدود 80 درصد جمعیت کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند که شاخص‌ بسیار خوبی است. به عنوان مثال، در روسیه این ارقام حدود 60 درصد است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول