اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری ترکمنستان و روسیه در زمینه نفت و گاز افزایش می‌یابد

در دیدار مقامات ارشد ترکمنستان و روسیه در شهر «قازان» این کشور بر گسترش همکاری در زمینه نفت و گاز تاکید شد.

همکاری ترکمنستان و روسیه در زمینه نفت و گاز افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، امروز «آتادوردی بایراموف» سرکنسول ترکمنستان در شهر «قازان» از تاسیسات شرکت «تات نفت» بازدید کرد.

وی با فعالیت‌های مرکز مدل سازی و توانمندی‌های این کمپانی در ساخت مدل‌های زمین شناسی و هیدرودینامیکی میادین نفتی آشنا شد.

بایراموف همچنین از پردیس تحقیقاتی جدید موسسه دولتی تات نفت در شهر المتیفسک بازدید و با دانشجویان ترکمنستانی شاغل در دانشگاه نفت و گاز شهر التمیفسک دیدار کرد.

در این دیدار به سر کنسول ترکمنستان در شهر قازان روسیه توضیح داده شد که شرکت «تات نفت» آموزش‌های پیشرفته‌ای را برای متخصصان صنایع تولید و فرآوری نفت ارائه می‌کند.

سرکنسول ترکمنستان با «نایل ماگانوف»، مدیر کل تات نفت در مورد توسعه همکاری‌ها گفت و گو کرد.

در ادامه متخصصان این شرکت همکاری دوجانبه راهبردی را که امکان دو برابر شدن تولید نفت در میادین ترکمنستان را فراهم می‌کند، را نیز بررسی کردند.

طرفین همچنین موضوع آموزش دانشجویان ترکمنستان در برنامه کارشناسی ارشد مدل سازی زمین شناسی و هیدرودینامیکی را مطرح کردند، که امکان افزایش صلاحیت متخصصان در زمینه تولید نفت را فراهم می‌کند.

شایان ذکر است که مشارکت در زمینه تولید نفت و گاز بین شرکت «تات نفت» و شرکت دولتی ترکمنستان نفت در میدان «گوتورتپه» بیش از 10 سال است که در حال توسعه است و در قراردادهای مربوطه بین تاتارستان و ترکمنستان گنجانده شده است.

در چارچوب این قراردادها، متخصصان تات نفت در حال اجرای یک برنامه تولیدی برای افزایش بازیافت نفت در چاه‌های میدان «گوتورتپه» هستند که تنها به دلیل اقدامات زمین شناسی و فنی امکان افزایش 18 درصدی تولید وجود دارد.

در ابتدای آبان ماه، اقدامات زمین شناسی و فنی انجام شده در 197 حلقه چاه، امکان تولید بیش از 400 هزار تن نفت و ایجاد بیش از 700 شغل در تات نفت فراهم شده است.

در ترکمنستان خدمات تولید برای تعمیر پمپ‌های شناور الکتریکی سازماندهی شده و یک پایگاه تولیدی برای کار تعمیر ایجاد گردیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول