اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان با هماهنگ کننده سازمان امنیت و همکاری در مبارزه با تهدیدات فراملی در نشستی مجازی اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان و «آلیونا کوپچینا» هماهنگ کننده سازمان امنیت و همکاری در مبارزه با تهدیدات فراملی در نشست مجازی اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

در این گفت و گو، چگونگی و چشم انداز همکاری‌های ازبکستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا در مسیر افغانستان بررسی شد.  

کوپچینا موضع و برخورد مقامات ازبکستان نسبت به اوضاع جاری افغانستان به خصوص در زمینه ضرورت اتخاذ اقدامات فوری برای بهبود اوضاع مردم در این کشور را بسیار ارزشمند خواند.

همچنین در مورد برنامه سازمان امنیت و همکاری برای واکنش به پیامدهای اوضاع در افغانستان تبادل نظر شد که شامل کاهش خطر در مرز، رفع آسیب پذیری و بهره برداری از امکانات جهت تحکیم همکاری‌های متقابل در منطقه است.

هماهنگ کننده سازمان امنیت و همکاری در مبارزه با تهدیدات فراملی بر اهمیت برگزاری این دیدار در آستانه نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در روز 2 دسامبر سال 2021 میلادی در «استکهلم» تاکید کرد.

ازبکستان از سال 1992 میلادی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

در سال 1995 میلادی به ابتکار ازبکستان در تاشکند دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در روابط با کشورهای آسیای مرکزی که فعالیت برقراری تماس‌ها در سطح‌های مختلف و گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه‌های مورد علاقه طرفین‌ را انجام می‌دهد، افتتاح شده است.

در سال 1999 میلادی این دفتر به مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در تاشکند تغییر نام کرد.

در ماه ژوئن سال 2006 میلادی به ابتکار طرف ازبکی توسط شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا تصمیمی در مورد تاسیس دفتر هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان اتخاذ شده است.

در ماه ژوئیه سال 2006 میلادی دولت ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در خصوص تاسیس  سمت هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان یادداشت تفاهم امضا کردند.

در حال حاضر در ازبکستان طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا اجرا می‌شود. ازبکستان با  سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه‌های تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای، رشد نهادهای جامعه مدنی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و انسانی بین‌المللی، محیط زیست همکاری می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول