اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت همکاری محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

وزیر امور خارجه ازبکستان و هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان چشم انداز همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

تقویت همکاری محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «جان مک‌گریگر» هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان که ماموریت خود را در این کشور به پایان می‌رساند، چگونگی و چشم انداز همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند.

طرفین با رضایتمندی بر نتایج سفر «آنا لینده» رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا و وزیر امور خارجه سوئد به ازبکستان را تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر فعالیت مشترک مبنی بر مقابله با همه گیری کروناویروس و کاهش پیامدهای آن اشاره کردند.

همچنین بر اهمیت تداوم همکاری‌های متقابل مبنی بر اجرایی طرح‌های مختلف سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان و مندرج در «نقشه راه» در سال‌های 2021 و 2022 میلادی تاکید شد.

کامل اف در پایان این دیدار از هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان بابت فعالیت پرثمر و سهم ارزنده در تحکیم همکاری‌های عملی بین ازبکستان و سازمان قدردانی کرد.  

«جان مک‌گریگر» نیز برای کمک‌های همه جانبه در انجام ماموریت خود در ازبکستان تشکر کرد.

«شیرزاد اسداف» معاون رئیس دفتر ریاست جمهوری ازبکستان نیز روز گذشته هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان را به حضور پذیرفت و نامه قدردانی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور را به مناسبت پایان ماموریت دیپلماتیکش در ازبکستان به وی تسلیم کرد.

گفتنی است، دیپلمات کانادایی در ماه می سال 2016 میلادی به عنوان هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان تعیین شد. در سال 2019 میلادی به وی نشان «دوستی» اعطا شد.

«جان مک‌گریگر» به عنوان رئیس دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در ترکمنستان منصوب شده است.

«پیئر فان ارکس» دیپلمات سوئیس جایگزین وی در ازبکستان می‌شود.

ازبکستان از سال 1992 میلادی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

در سال 1995 میلادی به ابتکار ازبکستان، در تاشکند دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در روابط با کشورهای آسیای مرکزی که فعالیت برقراری تماس‌ها در سطح‌های مختلف و گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه‌های مورد علاقه طرفین‌ را انجام می‌دهد، افتتاح شده است.

در سال 1999 میلادی این دفتر به مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در تاشکند تغییر نام داد.

در ماه ژوئن سال 2006 میلادی به ابتکار طرف ازبکی توسط شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا تصمیمی در مورد تاسیس دفتر هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان اتخاذ شده است.

در ماه ژوئیه سال 2006 میلادی دولت ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در خصوص تاسیس  سمت هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان یادداشت تفاهم امضا کردند.

در حال حاضر در ازبکستان طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا اجرا می‌شود. ازبکستان با  سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه‌های تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای، رشد نهادهای جامعه مدنی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و انسانی بین‌المللی، محیط زیست همکاری می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول