اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری برنامه‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا با محور اقلیت‌ها در ازبکستان

نماینده دائم ازبکستان در سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «وین» با کمیسر عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌ها دیدار و در مورد گسترش همکاری‌ها گفت و گو کردند.

برگزاری برنامه‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا با محور اقلیت‌ها در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «آباد فیض‌الله‌یف» نماینده دائمی ازبکستان در سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «وین» با «کایرات عبدالرحمان‌اف» کمیسر عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌ها دیدار کرد.

طرفین در این دیدار در مورد چگونگی و چشم انداز توسعه روابط متقابل ازبکستان با دفتر کمیسر عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌ها تبادل نظر کردند.

همچنین مراسم‌های مشترک قریب الوقوع در سال 2022 میلادی مورد بررسی قرار گرفت.

تاکید شد که طی سال‌های اخیر طرفین چندین مراسم در سطوح ملی و منطقه‌ای مبنی بر توصیه‌های کمیسر عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌ها برگزار کردند که می‌توان به ویدئوکنفرانسی با موضوع «توصیه‌های گراتس در مورد دسترسی به عدالت و اقلیت‌های ملی در ازبکستان» در ماه ژوئیه سال 2021 میلادی با همکاری دادگاه عالی و مرکز ملی حقوق بشر ازبکستان اشاره کرد.

طرفین به توافق رسیدند که دفتر کمیسر عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌ها در سال 2022 میلادی با همکاری طرف ازبکی در شهرهای مختلف ازبکستان مراسم‌های گوناگون برگزار کند.

عبدالرحمان‌اف در این دیدار اعلام کرد که با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه در سال 2022 میلادی به ازبکستان سفر خواهد کرد.

در پایان این دیدار نماینده دائمی ازبکستان در نزد سازمان امنیت و همکاری اروپا آلبوم تصاویر ازبکستان را تقدیم کمیسر عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌ها کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول