اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

فشار آمریکا بر کشورهای آسیای مرکزی به بهانه مبارزه با تروریسم

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه، اعمال فشارهای آمریکا بر کشورهای آسیای مرکزی به بهانه مبارزه با تروریسم را بسیار خطرناک عنوان کرد.

فشار آمریکا بر کشورهای آسیای مرکزی به بهانه مبارزه با تروریسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الکساندر استرنیک» مدیر بخش سوم کشورهای مستقل همسود وزارت امور خارجه روسیه اعمال فشار بر کشورهای آسیای مرکزی به بهانه انجام فعالیت‌های ضد تروریستی و با هدف استقرار پایگاه‌های نظامی و اکتشافی را بسیار خطرناک عنوان کرد.

این مقام وزارت امور خارجه روسیه مطلب فوق را ضمن سخنرانی در یک نشستی در دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو بیان کرد.

وی اظهار داشت: ما فشارهای را که اکنون به بهانه فعالیت‌های ضد تروریستی و با هدف استقرار پایگاه‌های نظامی و اکتشافی بر متحدان ما اعمال می‌شود، بسیار خطرناک می‌دانیم.

استرنیک ادامه داد: این وضعیت برای کشورهای آسیای مرکزی، روسیه، چین و ایران نیز کاملاً غیرقابل قبول است، زیرا ما می‌دانیم که چنین حضوری چه اهدافی را در آسیای مرکزی دنبال می‌کند.

به اعتقاد وی، استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در آسیای مرکزی می‌تواند کشورهای این منطقه را مورد حملات تلافی جویانه طالبان قرار دهد، زیرا طالبان برای انجام چنین اقداماتی از منابع کافی برخوردار است.

استرنیک همچنین گفت: رزمایش‌های مشترک نظامی روسیه، ازبکستان و تاجیکستان تا زمانی که وضعیت افغانستان ایجاب کند، ادامه خواهد داشت.

این مقام سیاسی روس تصریح کرد: برای دفع خطر احتمالی گروه‌های افراطی که در همسایگی مرزهای آسیای مرکزی فعالیت می‌کنند، این رزمایش‌ها با حضور ازبکستان، تاجیکستان و روسیه بسیار موفقیت آمیز بودند.

این دیپلمات روس ادامه داد: کاملاً آشکار است که برای روسیه و همسایگان افغانستان قبل از همه موضوع جلوگیری از هرج و مرج و خلاء قدرت که منجر به فروپاشی اقتصادی و بحران انسانی خواهد شد، مهم است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول