اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی آمریکا با کشورهای هم‌مرز افغانستان برای استفاده از پایگاه‌های روسیه

آمریکا در حال مذاکره با برخی کشورهای هم‌مرز با افغانستان برای استفاده از پایگاه‌های روسی موجود در خاک این کشورها است.

رایزنی آمریکا با کشورهای هم‌مرز افغانستان برای استفاده از پایگاه‌های روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پایگاه خبری «پولیتیکو» به نقل از سناتورهای آمریکایی نوشت «واشنگتن» در حال مذاکره با کشورهای هم مرز با افغانستان برای استفاده از پایگاه‌های موجود (پایگاه‌های روسیه) در خاک این کشورها برای عملیات ضد تروریستی در منطقه است.

روزنامه «کامرسانت» روسیه با استناد به سخنان سناتورهای آمریکایی نوشت: «کاخ سفید» مذاکرات خود با مقامات تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان در مورد استقرار مهمات برای عملیات در افغانستان را آغاز کرده است.

پیش از این، کامرسانت گزارش داده بود در اجلاس 16 ژوئن در ژنو، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده از پایگاه‌های روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان برای کنترل اوضاع در افغانستان استفاده کند.

در پایان ماه سپتامبر، روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از مقامات آمریکایی نوشت ژنرال «مارک میلی» یک مقام بلندپایه پنتاگون، در دیدار با «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه پیشنهاد احتمالی پوتین در مورد استفاده مشترک از پایگاه‌های نظامی روسیه را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول