اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارائه صنایع دستی زنجان در اکسپو «دُبی»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از اجرای طرح‌های اشتغالزایی در حوزه سرمایه‌گذاری با اشتغالزایی برای 112 نفر خبر داد.

ارائه صنایع دستی زنجان در اکسپو «دُبی»

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: زنجان از جمله استان‌هایی است که دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری است به‌ طوری‌که هر شهرستان دارای اقلیم، محصولات و جاذبه‌های مختلفی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: این اداره‌کل همواره در راستای بسترسازی عمومی و تبیین اهمیت جایگاه گردشگری در سطوح مختلف افکار عمومی، معرفی تصویر واقعی و صحیح از استان در جوامع بین‌الملل در تلاش بوده که طی یک سال گذشته توسعه و به‌روزرسانی حوزه گردشگری را به‌عنوان رویکرد اصلی خود انتخاب کرد.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال و با توجه به بحران کرونا برای این پروژه‌ها ۲۵۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۱۱۲ نفر شغل در شهرستان‌های طارم، زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره ایجاد خواهد شد.

ارجمند زیرساخت‌ها و جاذبه‌های گردشگری را مکمل همدیگر عنوان کرد و افزود: هر کجا زیرساخت‌های مناسبی فراهم شود، گردشگران با رغبت فراوان به آنجا سفر می‌کنند و قطعاً موضوع جذب گردشگر و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سال‌های آینده بهتر از این می‌تواند در جذب گردشگر پایدار به ما کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز بین‌المللی مدیریت سرمایه و تجارت و اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان نیز خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه برای معرفی دستاوردهای استان منعقد شد.

وی ادامه داد: اکسپو بزرگ‌ترین مکان ملاقات در جهان است و فرصت‌های زیادی مانند ایجاد شبکه و ارتقای روابط بین‌المللی برای افراد، تیم‌ها، گروه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال یافتن شرکاء یا همکاران جدید از سراسر دنیا هستند، ارائه می‌کند و در پی فرآیند ایجاد ارتباطات تجارت، فروش، خرید، عرضه و ورود به بازارهای جهانی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: اکسپو، نمایشگاهی بین‌المللی و بسیار معتبر و مشهور است که هر چند سال یک بار برای نمایش و ارائه دستاوردهای ملل مختلف برگزار می‌شود.

ارجمند ادامه داد:اهمیت این نمایشگاه برای کشورها به اندازه‌ای زیاد است که بعد از مسابقات جام‌جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک، سومین رویداد مهم بین‌المللی دنیا محسوب می‌شود. از این‌رو، گاهی آن را المپیک فرهنگ ملل هم می‌نامند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول