اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغال زندانیان زنجانی به 82 درصد رسید

سرپرست اداره کل زندان‌های استان زنجان گفت: اشتغال زندانیان زنجانی به 82 درصد رسید.

اشتغال زندانیان زنجانی به 82 درصد رسید

حجت‌الاسلام حسین بنیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم اداره کل زندان‌ها اشتغالزایی برای زندانیان است.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان زنجان تصریح کرد: در مدت کمتر از دو ماه میزان اشتغال زندانیان استان از ۵۹ درصد به ۸۲ درصد رسیده است که این امر مهم صرفاً در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران بوده است.

وی حوزه اشتغال و مهارت‌آموزی زندانیان را موضوعی بسیار متفاوت از سایر اولویت‌های سازمانی دانست و اظهار کرد: برنامه‌های اشتغال و توانمندسازی زندانیان در کنار یک وظیفه سازمانی و اداری قطعاً دارای اجر اخروی و معنوی نیز خواهد بود، چرا که با این حرکت ارزشمند می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی داخل جامعه را کنترل کرد.

بنیادی بر ساماندهی دستمزد زندانیان، توسعه اشتغال مولد کارگاهی در داخل زندان‌ها، شناسایی زندانیان واجد شرایط رای باز، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و به‌روزرسانی ثبت اشتغال و حرفه آموزی زندانیان تاکید کرد.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان زنجان همچنین از کاهش میزان ورودی زندانیان خبر داد و بیان کرد: با کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌توان به اجرای برنامه‌های عمیق فرهنگی در داخل زندان‌ها امیدوار بود.

وی تعامل دستگاه قضایی با زندان‌های استان را بسیار مطلوب دانست و افزود: با توجه به وجود وحدت رویه بین دادگستری و زندان‌ها می‌‌بایست از ظرفیت و فرصت موجود در راستای تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار و توسعه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان شاخص‌های اصلی کاهش جمعیت کیفری بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول