اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برگزاری 18 دوره آموزشی برای اشتغال زندانیان

سرپرست اداره کل زندان‌های استان زنجان با اشاره به افزایش اشتغالزایی زندانیان از برگزاری 18 دوره آموزشی برای این افراد خبر داد.

برگزاری 18 دوره آموزشی برای اشتغال زندانیان

حجت‌الاسلام حسین بنیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در زندان بحث اشتغالزایی برای زندانیان است تا پس از آزادی مشکلات اشتغال را نداشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای زندانیان با حضور مربیان کارآزموده و مجرب بیان کرد: در همین راستا پنجمین مرحله آزمون‌های کتبی و استاندارد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ۱۸ دوره آموزشی  برگزار شد.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان زنجان گفت: این دوره‌ها شامل زودبازده شامل، سیم کشی مدار‌های ساختمان، سرویس و نگهداری خودرو، سیم کشی ساختمان توکار، کامپیوتر، کمک بنای سفت کار، پیرایش مردانه و زنانه، سوخت نگار چوب، لوله کشی گاز خانگی و تجاری، جوشکاری قطعات، تعمیرکار تجهیزات الکترونیکی خودرو، پیشکار کفش زنانه و بچگانه و سازنده تولیدات چرم در سطح زندان‌های استان زنجان بود.

بنیادی با اشاره به حضور 194 زندانی در این آزمون بیان کرد: در حوزه مهارت آموزی و توانمندسازی خانواده‌های زندانیان برای نیل به اشتغال و استقلال مالی خانواده‌های زندانیان می‌توان از ظرفیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی بهره‌مند شد.
 
 وی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین موارد برای تامین کمک‌های مادی به زندانیان و خانواده آن‌ها لزوم ایجاد منابع پایدار درآمدی است، افزود: در راستای ایجاد منابع پایدار برای خانواده‌های زندانیان باید توانمندسازی و خوداشتغالی و کارآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان زنجان تصریح کرد: در مدت کمتر از دو ماه میزان اشتغال زندانیان استان از ۵۹ درصد به ۸۲ درصد رسیده است که این امر مهم صرفاً در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران بوده است.

وی حوزه اشتغال و مهارت‌آموزی زندانیان را موضوعی بسیار متفاوت از سایر اولویت‌های سازمانی دانست و اظهار کرد: برنامه‌های اشتغال و توانمندسازی زندانیان در کنار یک وظیفه سازمانی و اداری قطعاً دارای اجر اخروی و معنوی نیز خواهد بود، چرا که با این حرکت ارزشمند می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی داخل جامعه را کنترل کرد.

 انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول