اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

استفاده حداکثری از تجهیزات و توان داخلی آزمایشگاه‌های کشور

از جمله اهدافی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری می‌کند، تعریف فعالیت‌ها بر مبنای نیازها و چالش‌های موجود است.

استفاده حداکثری از تجهیزات و توان داخلی  آزمایشگاه‌های کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نیازهایی که پیش از شکل‌گیری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بی‌پاسخ مانده و دسترسی به خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی را برای فعالان این حوزه با مشکلات جدی روبرو کرده بود. اما ایجاد این شبکه توانست گامی موثر برای رفع چالش‌ها و خلاهای موجود باشد.

«فقدان بانک‌های اطلاعاتی معتبر و جامع از توانمندی آزمایشگاهی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور»، «ارایه نشدن خدمات تعمیر و نگهداری مناسب و درنتیجه متوقف شدن خدمات دهی برخی تجهیزات ارزشمند»، «فقدان آموزش‌های سازمان‌یافته برای کارشناسان آزمایشگاه‌ها و کاربران تجهیزات و همچنین بی‌انگیزگی آنها برای به‌روز کردن مهارت‌ها» و «اطلاع نداشتن از استانداردهای فعالیت‌های آزمایشگاهی» چالش‌هایی است که توسط شبکه شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شده است.

این کار با شناسایی و معرفی مراکز آزمایشگاهی و ایجاد شبکه‌ای از توانمندی‌های موجود اتفاق افتاده است. با این قدم، بازیگران این زیست‌بوم ذیل این شبکه کنار یکدیگر ایستادند و با به اشتراک‌گذاری توانمندی‌ها و تجهیزات، نقشی موثر در توسعه صنعت آزمایشگاهی بازی کردند.

در حال حاضر این شبکه با ایجاد یک بانک اطلاعاتی معتبر، اسامی و توانمندی یک هزار و 36 مرکز آزمایشگاهی و 21 هزار و 300 تجهیز و دستگاه را تهیه و در دسترس قرار داده است. تجهیزات و تخصص‌هایی در حوزه انجام پژوهش‌های علمی و تعمیر و نگهداری محصولات موجود که توانسته استفاده حداکثری از این تجهیزات را در کشور میسر کند.

برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه بیش از یک میلیون خدمت اعتباری نیز راه‌حلی است که این شبکه برای پاسح به چالش فقدان آموزش‌های سازمان‌یافته برای کارشناسان آزمایشگاه‌ها و کاربران تجهیزات در نظر گرفته است.

 

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول