اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

موفقیت دانش‌بنیان‌ها در ساخت واکسن‌های دامی/ جلوگیری از خروج5 میلیون دلار ارز از کشور

واکسن «اکتیمای مسری» توسط شرکتی دانش‌بنیان به تولید رسید. این کار در 4 سال اخیر مانع خروج سالانه 5 میلیون دلار ارز از کشور شده است.

موفقیت دانش‌بنیان‌ها در ساخت واکسن‌های دامی/ جلوگیری از خروج5 میلیون دلار ارز از کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیماری‌های عفونی و واگیردار دامی به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید فرآورده‌های دامی است. عدم واکسیناسیون نیز سبب کاهش تولید دام می‌شود.

شرکت دانش‌بنیان ویرا واکسن شایا با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با درک این نیاز، اقدام به تولید واکسن اکتیمای مسری کرده است. وجود تیپ‌های مختلف از بیماری‌های نشخوارکنندگان کوچک و سایر دام‌های حساس، این شرکت را بر آن داشت تا با تولید واکسـن‌های دامی نیاز کشور را تامین و از ارزبـری‌های کلان در ایـن زمینه جلوگیری کند. واکسن اکتیما بـا سویه لوکال بـا استفاده از به‌روزترین فناوری دنیا همراه با اپلیکاتور اختصاصی برای حفظ شرایط اسپتیک و ایجاد ایمنی بالاتر یکی از محصولات این شرکت است.

از آنجا که محصولات این شرکت با استفاده از به روزترین فناوری دنیا در مقیاس صنعتی تولید می شود. افزایش کیفیت محصول باعث ایجاد سـطح ایمنی بالاتر در دام‌ها می‌شود و رضایتمندی در صنعت دامپروری و بازخورد آن در جامعـه از ایـن فناوری افزایش می‌یابد.

به واسطه تولید محصولات این شرکت و تامین نیاز داخل، در چهار سال اخیر از خروج سالانه 5 میلیون دلار ارز از کشور پیشگیری شده است و پیش بینی می شـود در دو سـال آینده هر سال 40 میلیون دلار کاهش ارزبری از کشـور داشـته باشـیم.

شرکت ویـرا واکسن برای هر محصول موفق بـه اخذ گواهی نامه کیفیت از آزمایشگاه رفرنس سازمان بهداشت جهانی دام شده است کـه سطح بالای کیفیت محصول را تایید می کند. همچنین کیفیت خوب محصول بـا قیمت های رقابتی در برابر نمونه های مشابه خارجی از ویژگی های برجسته محصولات برای ورود به بازارهای جهانی است. در حال حاضر واکسن اکتیما بـا قیمتی معادل یک دوم نمونه های وارداتی در حال عرضه است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول