اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

کاربردی شدن تحقیقات دانشگاهی با افزایش بهره‌وری زیرساخت‌های آزمایشگاهی

افزایش بهره‌وری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور برای کاربردی‌تر کردن تحقیقات دانشگاهی و پژوهش‌های صنعتی از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری است.

کاربردی شدن تحقیقات دانشگاهی با افزایش بهره‌وری زیرساخت‌های آزمایشگاهی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اولویت‌های شبکه، گفت: ما به دنبال استفاده بهینه از سرمایه‌های ملی در حوزه زیرساخت آزمایشگاهی، تسهیل دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی، استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها، از اهداف مهم شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی هستیم.

وی افزود: افزایش بهره‌وری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور برای کاربردی‌تر شدن تحقیقات دانشگاهی و پژوهش‌های صنعتی دیگر هدفی است که شبه طی این سال‌ها اجرایی کرده است.

اسدی‌فرد افزود: با توجه به اینکه دسترسی‌ها به خدمات آزمایشگاهی با کیفیت و قیمت مناسب یکی از چالش‌های پیش روی فعالان این حوزه است، شبکه تلاش کرده با آسان کردن دسترسی‌ها به این تجهیزات و خدمات، تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه و پژوهشگران را کاربردی‌تر و موثرتر کند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: شبکه این ظرفیت را ایجاد کرده است تا پژوهشگران با جست‌وجویی ساده، دستگاه یا آزمایشگاه مورد نظر خود را پیدا کنند و از خدمات قابل ارائه در آن آزمایشگاه مطلع شوند یا بدانند که آیا در منطقه سکونت و کارشان، خدمات آزمایشگاهی مورد نیازشان ارائه می‌شود یا خیر.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول