اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

5 هزار مددجوی زنجانی صاحب شغل می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بیش از 5 هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان در سال‌جاری ایجاد می‌شود.

5 هزار مددجوی زنجانی صاحب شغل می‌شوند

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: رسالت اصلی کمیته امداد شناسایی انواع محرومیت‌ها و تلاش برای رفع آن با نگاه و راهبرد توانمندسازی و فراهم کردن زمینه استقلال اقتصادی و معیشتی جامعه هدف است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه بر همین اساس خدمات این نهاد با رویکرد توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌های مددجو در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، افزود: راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف توانمندسازی خانواده‌های مددجو با تکیه بر سه رکن ارائه خدمات فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای، اشتغالزایی و تأمین مسکن بوده و با همین رویکرد نگاه این نهاد در حوزه فقرزدایی نگاه تکریمی و عزت‌بخشی به نیازمندان است.

صفری اضافه کرد: دستاورد مهم برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد شکوفا شدن استعداد جامعه هدف و احیای روحیه خودباوری و عزت نفس و کرامت انسانی آنان بوده و با همین نگاه برنامه‌ریزی شده است بیش از ۵ هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان در سالجاری ایجاد شود.

وی ارائه خدمات مهارت‌آموزی و زمینه‌سازی برای کسب مهارت‌های شغلی توسط جامعه هدف به منظور تسهیل در ورود آنان به فضای کسب و کار را یکی دیگر از خدمات کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: با همین رویکرد اجرای طرح سرباز ماهر از برنامه‌های مشترک اجرایی این نهاد و نیروهای مسلح بوده و تلاش می‌کنیم فرزندان خانواده‌های مددجو که مشغول سپری کردن خدمت مقدس سربازی هستند، با استفاده از این طرح مهارت‌های شغلی لازم را در زمینه شغلی مورد علاقه فرا گرفته و پس از فراغت از خدمت مقدس سربازی وارد بازار کار شوند.

صفری با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ خیر و احسان با هدف زمینه‌سازی برای ایفای نقش موثر مردمی در فرآیند محرومیت‌زدایی و توانمندسازی، ترویج فرهنگ ایثارگری اجتماعی و ارتقای همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان در سطح جامعه از برنامه‌های راهبردی کمیته امداد است، تصریح کرد: بر همین اساس ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری به عنوان مهمترین بازوی اجرایی این نهاد در حوزه ترویج فرهنگ خیر و احسان از اقدامات کمیته امداد استان زنجان در این بخش است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات اجتماع محور و مردم پایه از طریق مراکز نیکوکاری از برنامه‌های مهم کمیته امداد بوده و با همین نگاه در حال حاضر ۱۴۳ مرکز نیکوکاری محله مبنا و تخصصی در سطح استان زنجان با مدیریت و ساختار کاملاً مردمی و داوطلبانه ایجاد شده و در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های نیازمند فعالیت دارند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول