اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فارس من| بیشتر قطعی‌های آب در گلشهر به دلیل قطعی برق است/ترمیم شبکه توزیع زنجان زیر 2 ساعت

مدیر مرکز ارتباط با مشتریان (122) شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در برخی از موارد قطعی آب در تابستان در منطقه گلشهر ناشی از قطعی برق بوده است.

فارس من| بیشتر قطعی‌های آب در گلشهر به دلیل قطعی برق است/ترمیم شبکه توزیع زنجان زیر 2 ساعت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سوژه‌ای با عنوان«فکری به حال شکستگی‌های مکرر لوله‌های آب گلشهر زنجان کنید» در فارس من ثبت شده بود که موضوع از مسؤول مربوطه پیگیری شد.

 مدیر مرکز ارتباط با مشتریان (122) شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهار کرد: در برخی از موارد قطعی آب در تابستان در منطقه گلشهر ناشی از قطعی برق بوده است.

سید اکبر هاشمی با اشاره به اینکه در مورد حوادث آب در همه شهرهای استان به سمت حذف کردن پمپاژ مستقیم آب در شبکه حرکت کرده‌ایم و شبکه از طرف واحد بهره‌برداری به صورت ثقلی زون بندی و مدیریت کنترل فشار شد، که نتیجه این عملیات‌های مهم کاهش تعداد حوادث بوده است، بیان کرد: باید توجه داشت تاخیر در روند رفع حادثه اینگونه نیست که یک حادثه را به محض رویت بتوان از جهات اعمال قطعی آب منطقه در ردیف حوادث ضروری و خسارتی قرار داد و اقدام به اصلاح شبکه کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر منطقه وسیع باشد، باید اصلاح به زمان‌هایی مانند شب و بامداد انتقال داده و حتما در این زمینه اطلاع‎‌رسانی لازم از طرق مختلف انجام شود، افزود: مردم ظاهر قضیه را می‌بینند اما ما باید کلیات و حواشی اعمال قطعی آب و اخذ مجوزها و رعایت مسائل ترافیکی لازم را، نیز در نظر بگیریم.

هاشمی با اشاره به اینکه درصد بالایی از قطعی‌ها ناشی از عوامل حاشیه‌ای شرکت آب و فاضلاب است، ادامه داد: برای نمونه قطعی برق و سرقت تجهیزات شرکت آب و  فاضلاب نقش مهمی در افزایش دفعات  قطعی‌های آب دارد.

مدیر مرکز ارتباط با مشتریان (122)  شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۵ به بعد ۴۸ درصد حوادث کاهش یافته است، عنوان کرد: شاید مردم این تغییر را لمس نکنند، اما در زندگی آنها نقش بسیار موثری داشته است.

وی با اشاره به اینکه ترمیم شبکه توزیع اصلی آب شرب در زنجان دو ساعت و حتی کمتر از آن انجام می‌شود، ادامه داد: تعمیر انشعابات نیز زیر یک ساعت است که این آمار نسبت به آمار کشوری نیز در رتبه‌های بالا و استاندارد قرار دارد، لذا در ادامه سعی می‌کنیم خدمات آبرسانی نیز به مشترکین به نحو مطلوب ادامه یابد و از قطعی آب تا حد ممکن پیشگیری شود.

هاشمی با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۵ مورد قطعی آب زیر ۱۲۰ دقیقه در سال‌جاری ثبت شده است، ادامه داد: چند مورد بالای ۱۲۰ دقیقه بوده است که اینگونه موارد نیز با اطلاع‌رسانی قبلی انجام شده است.

مدیر مرکز ارتباط با مشتریان (122)  شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه حوادث منجر به قطعی آب  بیشتر خسارت سایر ارگان‌ها یا مشترکان در داخل شهر است، عنوان کرد: مهم‌ترین عامل خسارت در خارج از شهرها نیز ایجاد انشعابات غیر مجاز است.

وی با اشاره به کم بودن نقش شبکه فرسوده در حوادث با عنایت به مدیریت برخط شبکه، تاکید کرد: اصلاح شبکه در مواردی که عمر شبکه و یا کیفیت لوازم آن در اثر مرور زمان پایین باشد، سریعا به واحد بهره‌برداری گزارش و پس از بررسی و تایید این معاونت برای صدور دستور نهایی از سوی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب به سرعت ابلاغ و مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول