اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش اشتغال زندانیان زنجانی به 72 درصد

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اشتغال زندانیان در سه ماهه نخست سال‌جاری از 59 درصد به 72 درصد افزایش یافته است.

افزایش اشتغال زندانیان زنجانی به 72 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در بازدید از زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان اظهار کرد: دستگاه قضایی استان سالی چند مرتبه بطور مستمر برنامه بازدید از زندان و دیدار با زندانیان را برگزار می‌کند که پررنگ‌ترین برنامه در این راستا در هفته قوه قضاییه است که همه قضات استان دیدار چهره به چهره با زندانیان در جهت حل مشکلات آنان دارند.

وی افزود: از سیاست‌های دستگاه قضایی دوره تحول، برنامه دیدار چهره به چهره با زندانیان است که این برنامه بطور همزمان در همه زندان‌های استان نیز برگزار می‌شود و ما این حضور را پاس می‌داریم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به ارزیابی سازمان زندان‌ها از زندان‌های استانی افزود: استان زنجان هم در ارزیابی‌های سال ۹۹ و هم در ارزیابی ۳ ماهه سال ۱۴۰۰ جزء سه استان برتر در اکثر بخش‌ها کسب کرده است.

صادقی نیارکی افزود: اگر بین مصلحت جامعه و به خطر افتادن آرامش و امنیت عامه مردم و مصلحت زندان یکی را انتخاب کنیم، مصلحت جامعه برای ما اولی است، حتی اگر جامعه آماری زندان افزایش یابد و برای ما امنیت و آرامش جامعه و مردم مهمتر از همه چیز است.

وی با اشاره به اینکه موضوع اتهامات در سطح کشور ۵ درصد کاهش یافته است این در حالی است که موضوع اتهامات در استان زنجان ۹ درصد کاهشی بوده است، اضافه کرد: البته در برخی از بخش‌ها این درصدها کاهش زیادی داشته است که این امر با همین حساسیت‌ها و پیگیری امورات میسر شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه جای بسیار خرسندی است که اشتغال زندانیان در ۳ ماهه نخست سال جاری از ۵۹ درصد به ۷۲ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: موضوع اشتغال زندانیان امر مهمی است که باید به دقت پیگیری شود.

صادقی نیارکی اضافه کرد: باید بستر اشتغال زندانیان را فراهم کنیم تا هم زندانی بعد از اتمام محکومیت بتواند شغلی داشته باشد و هم خانواده زندانی دچار مشکلات معیشتی نشود.

وی با اشاره به اینکه باید زندان‌ها را باید به دانشگاه تبدیل کنیم و اسم زندان نیز باید به کانون اصلاح و تربیت تغییر یابد، افزود: ما باید زندان را از دانشگاه بزه کاری به دانشگاه علمی و تربیتی تبدیل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: اساساً نگاه اسلام به زندان، نگاه اصلاح و تربیتی است و ما باید روح قرآن را در مجموعه زندان حاکم کنیم، ما باید روح اصلاح و تربیت را در زندان حاکم کنیم.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته قوه قضائیه 57 نفر از زندانیان آزاد شده‌اند، افزود: افرادی که آزاد شده‌اند، محکومین جرایم غیر عمد مالی هستند که نه تنها جامعه با حضور اینها به مخاطره نمی‌افتد بلکه نبودشان ممکن است در رفتار خانواده‌شان مخاطره ایجاد کند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول