اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شرط حیات حسینی، نمود شباهت به امام حسین(ع) در رفتار و افکار است

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: برای اینکه حیات حسینی داشته باشیم باید شبیه امام حسین(ع) باشیم و این شباهت باید در افکار، احساس و رفتار نمود پیدا کند.

شرط حیات حسینی، نمود شباهت به امام حسین(ع) در رفتار و افکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در هیأت دانش آموزی و دانشجویی حصرت زهرا(س) مؤسسه فرهنگی ۱۵ خرداد، ضمن اشاره به رستگاری چهار گروه انبیا، امامان، شهدا و علمای صالح اظهار داشت: آیه‌ «وَ مَن‌ یُتِعِ الله و الرَّسول» راهنمای ما در داشتن حیات حسینی است؛ مثال این قضیه مثال مأمومین در نماز جماعت است که هر حرکت امام جماعت را در رکوع، سجده، تشهد و سلام و... تقلید و به وی اقتدا می‌کنند و رمز حیات حسینی نیز شباهت به امام حسین(ع) است. 

این کارشناس مذهبی بیان داشت: در هر اردوگاهی با موضوع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و... از افراد مصاحبه می‌گیرند تا افراد همفکر در آن اردو جمع شوند؛ به طور مثال دولت عوض شده و در هر دو دولت منصب وزارت داریم اما دولت جدید از وزرای دولت قبل استفاده نمی‌کند چون تفکر دولت قبل نگاه به بیرون بوده و تفکر دولت جدید نگاه به درون است و به همین دلیل دولت جدید از وزرایی که همفکر آن باشد استفاده خواهد کرد. 

چرا امام زمان(عج) با وجود این همه عزادار ظهور نمی‌کنند؟

وی افزود: امام حسین هم اردوگاهی به نام کربلا برپا کرد و افرادی در این اردوگاه ماندند که از لحاظ فکری، احساسی و رفتاری شبیه امام حسین بودند و تعداد آن‌ها از بین آن همه مسلمان و نماز خوان و قاری و حافظ قرآن، تنها ۷۲ نفر بود؛ اکنون شاید پاسخ سؤال خود را گرفته باشید که چرا با وجود این همه عزادار حسینی امام زمان(عج) ظهور نمی‌کند، دلیل آن این است که هنوز شبیه امام زمان کم است. 

ماندگاری ادامه داد: به طور مثال مرگ پایان زندگی نیست و انتقال از این دنیا به جهان دیگر است و از نظر پیامبر اکرم(ص) بهترین مرگ، شهادت است؛ امام حسین(ع) در کربلا از قاسم بن الحسن در خصوص مرگ مصاحبه گرفت و پرسید که مرگ در نظر تو چگونه است، حضرت قاسم نیز پاسخ داد « احلی من العسل»، یعنی مرگ در رکاب حسین شیرین‌تر از عسل است و ۲۳۲ هزار شهید در این مملکت که ۲۳ هزارتای آن در اصفهان است نیز مرگ را چون امام حسین(ع) دیدند. 

کارشناس مذهبی تاکید کرد: طبق آیه ۷۱ سوره‌ی اسراء تمام مردم در روز قیامت با امام خود محشور می‌شوند؛ بعضی‌ها شبیه امام حسین(ع) هستند و با او محشور می‌شوند، بعضی‌ها شبیه بازیگران، غربی‌ها و... هستند و با آن‌ها محشور می‌گردند. 

وی چهار گروه را از سفره‌ی امام حسین(ع) بهره‌مند دانست و گفت: بهره‌ گروه اول عنایت است که درمجلس امام حسین(ع) ولو به عنوان تماشاچی حضور دارند، بهره‌ گروه دوم شفاعت است که در مکان و زمان خاص مثل محرم و حسینیه و هیأت عزادارند و تنها در این زمان‌ها حسینی‌اند، بهره‌ گروه سوم که بهترین است معیت با حسین (ع) است که این گروه حیات حسینی دارند، بهره‌ گروه چهارم هلاکت است و این افراد کسانی‌اند که حسین را تا مقام خدایی بالا برده‌اند و به هلاکت می‌رسند. 

ماندگاری با تاکید بر اینکه برای داشتن معیت با امام حسین(ع) باید حیات حسینی داشته‌باشیم، عنوان کرد: حیات حسینی یعنی اینکه در سه بخش افکار، احساس و رفتار شبیه امام حسین(ع) باشیم و در زیارت جامعه کبیره که از امام هادی(ع) نقل شده به همین موضوع اشاره شده است. 

آرامش دل با معیت امام حسین(ع)

کارشناس مذهبی اشاره کرد: معیت با امام حسین (ع) باعث می‌شود که اول، احساس معیت با وی را داشته باشیم و چون امام حسین(ع) ذکرالله است، بر اساس آیه «الا بذکرالله تطمئن القلوب» دلهایمان آرام می‌شود، دوم، جامعه‌ای که معیت با حسین داشته باشد شکست نمی‌خورد و سوم ظهور امام زمان محقق می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: خداوند ۱۱ امام را فرستاد، چون مردم شبیه آن‌ها نشدند، کمکشان نکردند و در نتیجه آن ۱۱ امام به شهادت رسیدند، پس اکنون زمانی امام زمان (عج) ظهور می‌کند که ما شبیه او بشویم و بتوانیم حضرت را نصرت و یاری دهیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ق۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول