اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بازماندن از همراهی امام حسین به‌واسطه عدم درک مناسبات خود و خدا

کارشناس مسائل دینی با اشاره به دیدگاه سادات حسینی در عاشورای سال ۶۰ هجری گفت: برخی به‌ واسطه اینکه نقش خود را در مأموریت هستی پیدا نکردند و نتوانستند مناسبات خود و خدا را درک کنند، راه را اشتباه کردند و از همراهی امام حسین(ع) بازماندند.

بازماندن از همراهی امام حسین به‌واسطه عدم درک مناسبات خود و خدا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام علی سرلک شامگاه جمعه در محفل عزاداری انصارالحسین(ع) با اشاره به ضرورت شناخت هدف خلقت، اظهار کرد: انسان‌ها مرتکب اعمالی می‌شوند که با هدف آفرینش آنها متناسب نیست.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه انسان از دو سوی خوبی و بدی می‌تواند نامتناهی باشد، افزود: انسان به اندازه‌ای که هدف خلقت را درک کند و در این مسیر گام بردارد، انسانیت خود را به فعلیت رسانده است.

وی اضافه کرد: راه انسانیت همواره به روی انسان باز است و به اندازه همتی که داشته باشد و به مأموریت و هدف اصلی خلقت عمل کند، می‌تواند زیبایی خلقت درک کند و جهان را تغییر دهد.

سرلک ابراز کرد: اگر انسان به روزمرگی دچار شد، می‌تواند در مسیری گام بردارد که از خود دور شود و به واسطه اینکه ظرفیت درونی خود را برای یافتن راه جدید برای پیروزی بر مشکلات نشناخته‌ است، امکان دارد که در سراشیبی قرار گیرد که چه بسا پایان‌ آن خودکشی است. 

این کارشناس مسائل دینی عنوان داشت: اگر انسان نسبت درونی خود را با خدا پیدا کند، مسؤولیت‌پذیری در برابر خود، خدا و دیگران برای او معنا پیدا می‌کند و چشم‌انداز بزرگی برای او نمایان می‌شود و تمام جزئیات زندگی از این چشم‌انداز برایش رنگ پیدا می‌کند.

وی با اشاره به دیدگاه سادات حسینی در عاشورای سال ۶۰ هجری، افزود: برخی به‌ واسطه اینکه نقش خود را در مأموریت هستی پیدا نکردند و نتوانستند مناسبات خود و خدا را درک کنند، راه را اشتباه کردند و از همراهی امام حسین(ع) بازماندند.

سرلک در ادامه مطرح کرد: بسیاری از این افراد اهل نماز، روزه، حج و قرآن بودند، ولی تمام هم و غم‌شان امام حسین(ع) نبود، بنابراین مأموریت و مسؤولیت یاری امام حسین(ره) را ترک کردند و نتوانستند تا پای جان در صراط مستقیم حسینی مستحکم بمانند.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به برخی ویژگی‌های شهدای دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: شناخت مبدأ و معاد موجب شد این شهدا در بحران‌ها مسؤولیت‌پذیری درستی داشته باشند، زیرا مسؤولیت‌پذیری ریشه در آگاهی دارد و محصول آن عمل به وظیفه در بحران‌ها است. 

وی تصریح کرد: انسان اگر وارد مسیر شود خداوند این شخص را خود هدایت می‌کند و همانند برخی از یاران امام حسین(ع) که خود را سپر امام(ع) کردند تا بتوانند نماز را اقامه کنند، می‌تواند در رکاب امام خود حضور داشته باشد.

سرلک در پایان گفت: امام حسین(ع) قبل از آغاز قیام ترور سیاسی شدند و با تبلیغات چهره‌ای دگرگون از ایشان ساخته بودند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول