اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسؤول همواره خود را بدهکار مردم می‌داند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های مسؤول از دیدگاه قرآن و سیره اهل بیت(ع) گفت: کسی که مسؤولیت می‌پذیرد، همواره خود را بدهکار خدا و مردم می‌بیند.

مسؤول همواره خود را بدهکار مردم می‌داند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام علی سرلک شامگاه چهارشنبه در محفل عزاداری انصارالحسین(ع) اظهار کرد: مسؤول هیچ‌گاه خود را طلبکار مردم و جامعه نمی‌داند، بنابراین همواره در تلاش است بهترین خدمت را ارائه کند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: چنین شخصی فرصت خدمت را زمینه رشد و اعتلای خود می‌داند و از همین‌رو هر امکانی فراهم ‌شود تا مسؤولیت را ادا کند، از این ظرفیت به نحو احسن استفاده می‌کند و ممنون‌دار کسانی است که این فرصت را برای او فراهم کرده‌اند.

وی به ویژگی‌های شهید سلیمانی در بعد خدمت‌رسانی به جامعه اشاره کرد و افزود: انسان مسؤولیت‌پذیر به دنبال مسائل مادی نیست و مانند حاج قاسم سلیمانی است که همواره خود را بدهکار می‌دانست و از کسی طلبکار نبود.

سرلک ابراز کرد: تنها یک چنین انسان‌هایی کافی است تا بار تاریخ را بکشند و زمینه تحول و تأثیرگذاری در همه افراد و جامعه را فراهم کنند، بنابراین حتی تصویر شهید سلیمانی نیز به انسان انرژی می‌بخشد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: راز بزرگ انبیا و اولیای الهی این‌ بود که همواره خود را بدهکار خدا می‌دیدند، بنابراین در سیره ایشان می‌بینیم که همواره از خدا طلب عفو می‌کنند و نگران بوده‌اند که مبادا در انجام وظیفه کوتاهی کرده باشند.

وی تصریح کرد: ائمه از خدا می‌خواستند آنها را از کسانی قرار دهد که بار مسؤولیت الهی را به دوش کشند.

سرلک تأکید کرد: چنین شخصی منشأ همه حقوق را خدا می‌داند، بنابراین همه مناسبات خود را با دوستان، خانواده، همسایه و حتی دشمن بر محور دستورات الهی تنظیم ‌می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: انسان مسؤول، نگران است که چه بسا در جنایت یک فرد مجرم و فقر افراد بی‌بضاعت جامعه مسؤول باشد و به نقش خود و زمینه‌هایی که کوتاهی او می‌تواند در جامعه تأثیر داشته باشد، می‌اندیشد و مراقب است که کوتاهی او عامل فقر و فساد در جامعه نشود.

وی با بیان اینکه خداوند این عالم را هوشمند طراحی کرده زیرا هستی و آفرینش جلوه‌ای از علم و حکمت الهی است، افزود: هرگاه انسانی اقدامی کند قطعاً نتیجه عمل او به خودش نیز باز می‌گردد.

سرلک در پایان مطرح کرد: در عین حال مسؤول به نصرت الهی امیدوار است و معتقد است که هر کس خدا را نصرت کند خدا او را نصرت می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول