اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انسانی که مسؤول است به جزئیات هم توجه دارد

کارشناس مسائل دینی گفت: توجه به جزئیات است که انسان را ارتقا می‌دهد و نشان می‌دهد که فرد عاشقانه به انجام تکلیف پرداخته است یا کاری را برای رفع تکلیف انجام داده است زیرا اگر انسان عاشق نباشد بلاخره مشت او باز می‌شود.

انسانی که مسؤول است به جزئیات هم توجه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام علی سرلک شامگاه پنجشنبه در محفل عزاداری انصار الحسین (ع) اظهار کرد: یک انسان امکان و ظرفیتی دارد که می‌تواند بار تمام آفرینش را به دوش کشد.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر ادامه داد: انسان کامل محور تمام عالم و آفرینش با محوریت چنین انسانی خلق شده است و هستی با او همراهی خواهد کرد و لذا اگر انسان از دایره هستی حذف شود، سایر موجودات معنایی پیدا نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: انسان اگر مسؤولیت خود را بشناسد، می‌تواند به هستی معنا دهد و همانند رهبر یک ارکستر بزرگ به نوازندگان هستی که هر کدام نقشی دارند، سمت و سو می‌دهد.

سرلک گفت: اگر قرآن می‌فرماید ما به افراد به اندازه وسعتشان مکلف می‌کنیم، باید در نظر داشته باشیم که وسعت انسانی غیر قابل محدودیت است و لذا اگر کسی از این آیه برداشت کند که با یک یا چند عمل خیر، باید از انجام کارهای خیر دیگر امتناع کند، برداشتی اشتباه داشته است.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: کسی که مسؤولیت الهی و اجتماعی را انجام می‌دهد، خود را بدهکار می‌داند و اجازه ندارد منت بر کسی بگذارد، زیرا در بهترین حالت انجام وظیفه کرده است.

وی تاکید کرد: هر کس خودش را نبیند، بهتر می‌تواند این بار مسؤولیت را بردارد و در سیره ائمه (ع) و شهدای دفاع مقدس این ندیدن خود مشهود است.

سرلک اضافه کرد: چنین فردی حتی اگر وضع مالی خوبی دارد، اهل تبرج و تفاخر نیست، بلکه در برابر دیگران متواضعانه رفتار  می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر با بیان اینکه توجه به جزئیات از دیگر ویژگی‌های انسان مسؤولیت‌پذیر است، تاکید کرد: توجه به جزئیات است که انسان را ارتقا می‌دهد و نشان می‌دهد که فرد عاشقانه به انجام تکلیف پرداخته است یا کاری را برای رفع تکلیف انجام داده است زیرا اگر انسان عاشق نباشد بلاخره مشت او باز می‌شود.

وی با اشاره به سیره رفتاری سردار شهید سلیمانی، ادامه داد: سردار سلیمانی وقتی در منزلی در سوریه نماز می‌خواند، طی نامه‌ای از صاحب خانه حلالیت می‌طلبد، چون به جزئیات دقت دارد و نگران آن است که مبادا انجام تکلیفی چون جهاد و دفاع از اسلام و مسلمانان، موجب ضربه به تکلیف دیگر او در ادای حق‌الناس شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول